Layanzzz...')

Thursday 3 July 2014

KISAH FREE NATIONAL TRIP SHAKLEE

Assalamua'laikum semua. ..sambil2 tunggu ank tidoq...nak cite sat pasal National Conference (NC) yang berlangsung bulan lepas pada 7 dan 8 june. Alhamdulilah. ..rasa sangat syukur apabila dapat tahu aku dan suami layak untuk 2 tiket FREE ke NATIONAL TRIP anjuran Shaklee iaitu kali ini dibuat di Sunway Lagoon Spa and Resort dan sekaligus NC dibuat disitu selama 2 hari.

Sebenarnya rasa macam mimpi je dapat 2 tiket FREE TRIP ni sebab....  pada aku. Bukan calang-calang org boleh berjaya dapat tiket2 free trip ni. Tanpa usaha yang bersungguh-sungguh. Semua ni x kan dapat. Bagi aku...mula2 x rasa pun boleh dapat semua ni..tapi aku redah je....pernah nak give up dalam shaklee....tapi masa nk give up tu aku rasa sangat x berbaloi utk aku lepaskan PELUANG KEEMASAN...peluang career seumur hidup aku dengan shaklee. Kalau org lain boleh berjaya dalam shaklee. Kenapa tidak aku kan? Jadi....pantang menyerah sebelum kalah.... (btul ke peribahasa ni? Haha).

Oke...ni email dari shaklee yang inform aku LAYAK 2 TIKET FREE NATIONAL TRIP SHAKLEE dan layak untuk rangkul beberapa AWARD.
Syukur alhamdulillah ♥



Ni pulak bag free ditaja oleh shaklee. Cantik warna merah gitu..hehe


Boleh dikatakan FREE TRIP ni aku teruja nak pergi sebab dapat tido dihotel 5 bintang dan aku akan ambil award hasil usaha dan tawakal aku selama ini. Touchingggg oo.

Preparation ke FREE TRIP 3 hari 2 malam ni lebih kepada prepare untuk ke NC lah..belilah baju, kasut dan sewaktu dengannya. Biar nampak elok sket. Kalo x aku ni main sauk je baju ape nak pakai...sampai baju mak aku pun aku rembat.. x pasal2 dah macam pakai baju pinjam :p hehe


Pergi shopping kat Times Square beberapa hari sebelum NC


kasut last minute..hehe

07hb June :

Hari yang dinanti dah tiba. Bertolak awal dari rumah. Bajet perjalanan 1 jam awal. Takut jammed. Rupenya 20 minit je drive dah sampai. So sebelum masuk hotel...sambil cari2 hotel...sempat gak sesat dan menyinggah. Best gak :p




Lepas tu al-kisah...toyyibbbb...
Conference start pukul 2. Aku bajet masuk hotel awal. So that boleh prepare tukar baju. Tapi perancangan Allah..kami x dapat masuk hotel awal. So bag letak dulu kat lobi hotel dan kami solat dulu dan prepare untuk naik pentas.



Memang cantik tempat dia...

Rancang naik pentas pakai baju hijau....lastly tadaaaaa....kami naik pentas dgn baju yg sedia dipakai dr rumah. Boleh ar..asalkan menutup aurat. Asben aku lagi kesian...naik pakai t-shirt jek...hik hik...



Alhamdulillah...tengahari dapat makan dan malam dapat masuk bilik Hotel..








Pada aku..bilik dia memang beza dari hotel bajet sebab :
- keluasan bilik lebih besar 
- ada ruang untuk santai kat kusyen besar
- ada meja untuk study a.k.a buat kerja
- bilik air dia mmg best (sori x sempat amik gambo)
- dalam peti ais penuh air jek..hehe
- alat kelengkapan mmg lengkap...(iron, hair dryer dan macam-macam lagilah)  
Memang best!!


Dapat gambar ni je ngan mia. Nasib masa register dapat salam and peluk mia...terasa aura tu tau...haha

Malam tu ada makan malam kat surf beach. Anak2 tidoq awai tinggal ngan mak kat bilik hotel. So kami pergi dating la berdua. Sedappp ar dapat makan freekan. Dah kenyang.. x tunggu lama sgt pun....ambik2 gambo sket kat sekitar hotel tu dan balik tidoq. Malam tu mmg best lah tido......5 stars hotel...hee...


puteri bersiram..hehe


cantik waktu malam...


peace...


nak selit gaks...


ape hal men panjat2 ni? haha

Esoknya Alhamdulilah dapat bangun subuh awal. Prepare untuk 2nd day NC. Kali ni balas dendam...dapat pakai cantik2 sket...tema pink grey....
Tadaaa! Bolehlahkan.....



Mak menang kereta (tetibe..hehe)


lebiu mak...;p


rezeki dapat bergambo ngan muslimah jutawan , PM cery. rasa nak lompat bintang je tau. tenkiu en asben yg sudi amik pic aku ngan pm cery....yaea!!


pic ngan umie suzie...


free gift....hehe

Dan sekali lagi naik pentas untuk ambil award. Ni hasilnya NC selama 2 hari. Lepas tu ambil seberapa banyak pic yang boleh. Malam pulak ade glitter nite dinner. Pergilah ngan asben gak sbb anak dah tidokan.
Makan makan makan.....sembang2.....gitu2....dalam kul 11 dah balik.....


cer cari aku kat mana? haha



Dan esoknya patutnya ada program luar. Tapi aku x dapat join sbb anak pun mcm dah 'buat perangai'....plan balik awal ke rumah mak aku kat KL..dan ingatkan nak patah balik ke SUNWAY LAGOON sbb dpt tiket free join mandi manda dan aktiviti free dalam tu. Tapi x menjadi  jugak sebab ada kecemasan.
Apa pun syukur sgt atas Free Trip ni. Harapan aku..nak bawak seluruh anak2 cucu empayar BBGS untuk sama2 dapat FREE TRIP SHAKLEE ni. Mmg berbaloi dan best.
Shaklee is our career!! - lets join us.
Retire Rich Retire Young.

Balikkkkk..



Inilah hasilll nya...;)


In shaa allah. ♥


No comments: