Layanzzz...')

Sunday, 29 December 2013

Omega Guard Shaklee

Apakah kebaikan Omega Guard Shaklee?

■ Melindungi Jantung Anda
Omega Guard Shaklee membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.

■ Membantu Mengurangkan Risiko -Penyakit Jantung
Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

■ Penyelidikan juga menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.

■ Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal
OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

■ Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*
Sumber : Shaklee Malaysia

Siapa Perlukan Omega Guard Shaklee?

★Ibu Hamil
● Membantu perkembangan otak bayi semasa dalam kandungan.
● Mengurangkan risiko bayi lahir pra-matang ataupun dikenali sebagai bayi tak cukup bulan
● Mengurangkan risiko gila meroyan selepas melahirkan bayi
● Mengawal kenaikan berat badan ibu semasa hamil

★ Ibu Menyusu
● Membekalkan khasiat untuk sistem imunisasi kepada anak dan membantu perkembangan otak juga.
● Membantu penurunan berat badan ibu tanpa jejas penghasilan susu dan kualiti susu

★Kanak-kanak
● Pertumbuhan badan yang sihat dan juga untuk kesihatan otak
● Sesuai untuk anak yang mudah jatuh sakit seperti batuk, selesema, asma
● Memperkuat sistem imunisasi badan

★ Mereka yang mengalami masalah berat badan
● Omega 3 meningkatkan hormon Leptine yang mengawal selera makan dan akan terasa kenyang lama.

★ Sering dilanda masalah kesihatan
● Batuk berkahak, selesema berterusan
Sakit-sakit sendi, kolestrol tinggi, sakit Stroke

Berminat?
Whatsapp : 019-3190733 murni

Berpantang dengan jamu

★Tips Berpantang★
Makan jamu ketika berpantang?

● Amalan memakan jamu ketika berpantang adalah digalakkan dengan syarat bayi sudah bebas dari jaundis/kuning.

● Sesetengah jamu mempunyai seteroid sebagai bahan kandungan. Jadi, pastikan anda membeli jamu yang mempunyai kelulusan dari SIRIM atau FDA sebagai langkah berjaga-jaga.

● Alfafa complex adalah suplimen shaklee yang bertindak seperti jamu atau kacip fatimah dimana ia dapat membantu dalam mempercepatkan penghasilan susu ibu, mengecutkan rahim, membantu ibu2 lebih bertenaga, membuang toksin dan sebagainya.

Perlukan konsultansi?
Hubungi : Murni 019-3190733

Friday, 27 December 2013

Keistimewaan Herblax

●♥ HERBLAX♥●  
Herblax ni boleh diambil untuk anda yang ingin turunkan perut buncit dan untuk tujuan detoks. Buang toksin dalam badan anda iaitu penyebab kepada kegemukan.  

●♥Apa itu herb lax? ♥●
 
Herb-Lax terdiri daripada 9 herba semulajadi iaitu 》

- alfalfa leaves
- senna leaves
- anise seeds
- blue malva flower
- buckhorn bark
- licorice root
- rhubarb root
- fennel seed
- culver’s root.  

●♥Jom kita tengok apa fungsi-fungsi herba semulajadi yang terdapat dalam formulasi herb lax ni ye?●♥:  

★Senna Leaves – Merangsang tindakan pembersihan yg lembut pd usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.

★Buckhorn bark – Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus.  

★Licorice Root – Membantu proses detoksifikasi.  

★Fennel seeds – Mengeluarkan toksin yangterkumpul akibat lebihan makanan danpengambilan alcohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalahsembelit dan kembung perut atau usus.  

★Anise seeds – Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan.  

★Rhubarb root – Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakansebagai antibiotic.  

★Blue Malva Flower – Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.  

★Culver’s root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.  

★ Alfalfa leaves – Membersihkan usus, darah dan hati.  

●♥ Apa keistimewaan Herb-Lax ni?? ●♥

- Membersihkan najis yang tersekat/ tersimpan lama dlm tubuh
- Merangsang usus utk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
- Membantu masalah sembelit
- Mengempiskan perut
- Melawaskan pembuangan air besar

Herb-Lax akan menampakkan kesan dalam masa 8-12 jam selepas pengambilan.

Mereka yang mengalami masalah sembelit yang serius boleh meningkatkan dos kepada 5-8 biji dan boleh kembali ke dos asal setelah proses pembuangan kembali normal.  

●♥CARA PENGAMBILAN HERB LAX:  

Herb lax boleh diambil 2 biji  dalam tempoh 4 hari atau sekali dalam tempoh seminggu, bergantung kepada ketahanan perut seseorang. Kalau jenis yang tak tahan, mungkin akan membuang sebaik sahaja ambil dan ada juga tak tidak memberikan kesan sekiranya ambil sekali seminggu dan perlu diambil setiap hari.  

Selamat mencuba =)

Berminat?
Feel free to contact me
●♥ Murni 019-3190733 ♥●

Wednesday, 25 December 2013

Kelebihan solat dhuha

Assalamua'alaikum..
Entry kali ni nak sembang tentang solat dhuha. Alhamdulillah...aku dah amalkan solat dhuha ni semenjak di universiti dulu. Kesannya memang sangat awesoma.

Urusan harian kita dipermudahkan dan rezeki mencurah-curah dari sumber yang tak disangka-sangka. Jom kita baca sikit info mengenai solat dhuha ya.

Ruang Waktu dan Waktu Afdal

Sesuai dengan namanya Dhuha yang bermaksud pagi, jadi ruang waktunya bermula kira-kira 20 minit selepas terbit matahari atau disebut dalam kitab-kitab fekah sebagai tinggi matahari daripada pandangan jauh sekadar satu al-Rumh atau batang lembing iaitu kira-kira dua meter. Waktu solat ini pula berakhir sebelum menjelang waktu Zuhur. Jadi, secara mudahnya batas waktu solat sunat Dhuha ini antara pukul 7:30 pagi hingga 1:00 tengah hari.

Waktu afdalnya adalah ketika sinar matahari kian panas. Berdasarkan sepotong hadis Nabi s.a.w. yang dirakamkan oleh Zaid bin Arqam, Rasulullah s.a.w. menjelaskan:
“Solat Dhuha ini afdalnya ketika matahari telah meninggi dan kian panas sinarnya.”
Imam Nawawi menghuraikan masa tersebut sebagai masa berlalunya seperempat tempoh siang hari iaitu pukul 10:00 pagi hingga 1:00 tengah hari (Kitab al-Majmu’ karangan Imam Nawawi).

Cara Perlaksanaan

Secara asas dan mudahnya berdasarkan hadis-hadis Nabi, solat sunat Dhuha ini dilakukan seperti solat-solat lain, cuma bacaan yang dianjurkan Baginda s.a.w. selepas al-Fatihah, menurut hadis yang disampaikan oleh Uqbah bin Amir, ialah surah al-Syams pada rakaat pertama dan al-Dhuha pada rakaat kedua. (Riwayat al-Hakim)

Namun begitu, perkara (bacaan dalam solat) ini adalah sesuatu yang subjektif dan tidak statik. Maka tidak perlulah hanya terikat dengan kaifiat tertentu dan bacaan tertentu. Apa yang penting, solat tersebut diniatkan dengan betul, syarat-syaratnya dipenuhi dan rukun-rukunnya disempurnakan sebaik-baiknya. Begitu jugalah dengan doa selepas solat tersebut.

Jumlah rakaat solat Dhuha adalah 2, 4, 8 atau 12 rakaat. Cara menunaikannya pula adalah sama seperti sembahyang-sembahyang sunat yang lain iaitu dua rakaat satu salam.
 
Niat Solat Dhuha adalah seperti di bawah:
Sahaja aku solat dhuha 2 rakaat kerana Allah Taala.

Kemudian, setelah selesai solat Dhuha maka bacalah doa ini:

Maksud doa:

“Ya Allah bahawasanya waktu Dhuha itu waktu Dhuha-Mu, kecantikan itu ialah kecantikan-Mu , keindahan itu keindahan-Mu, kekuatan itu kekuatan-Mu, kekuasaan itu kekuasaan-Mu dan perlindungan itu perlindungan-Mu". "Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar mudahkanlah, jika haram sucikanlah. Jika masih jauh dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, keagungan, keindahan, kekuatan dan kekuasaan-Mu, limpahkanlah kepada kami segala yang telah engkau limpahkan kepada hamba-hamba-Mu yang soleh”

Nota
 
Kepada orang yang tidak menghafal surah-surah yang disarankan iaitu surah al-Syams pada rakaat pertama dan al-Dhuha pada rakaat kedua, boleh dibaca apa-apa surah. Yang penting niat kita adalah ikhlas untuk Allah SWT.

Berkenaan doa pula, boleh baca  mana-mana doa yang berkaitan tetapi lebih afdal baca doa solat Dhuha yang khusus. Doa itu sememangnya cukup baik dan sempurna untuk memohon keberkatan rezeki dari Ilahi.

Dalam satu riwayat Rasulullah s.a.w. bersabda yang maksudnya :

“Barangsiapa yang menjaga sembahyang Dhuhanya nescaya diampuni Allah baginya akan segala dosanya walaupun seperti buih di lautan.” (Riwayat Ibnu Majah dan At-Tirmidzi)

Kelebihan Berselawat


1 Dapat memperolehi limpahan rahmat dan kebajikan dari Allah

2 Dapat memperolehi kebajikan mengangkat darjat dan menghapuskan kejahatan dan kesalahan.

3 Memperolehi pengakuan kesempurnaan iman,jika kita membacanya 100 kali

4 Menjauhkan kerugian, penyesalan dan digolongkan kedalam  golongan orang orang yg solih.

5 Mendekatkan diri pada Allah

6 Memperolehi pahala seperti pahala memerdekakan budak

7 Dapat memperolehi syafaat

8 Memperolehi penyertaan dari malaikatur Rahman

9 Memperolehi hubungan  yang rapat dengan nabi (salam itu akan disampaikan oleh malaikat kepada nabi)

10 Membuka kesempatan berbicara dgn nabi

11 Menghilangkan kesusahan,kegundahan dan melapangkan rezki

12 Melapangkan dada

13 Menghapuskan dosa

14 Menggantikan sedekah bagi orang yg tidak sanggup bersedekah

15 Melipat gandakan pahala  yg diperolehi

16 Mendekatkan kedudukan kepada rasulullah s.a.w di hari kiamat

17 Dapat melepaskan diri dari kebingungan di hari kiamat.

18 Menjadi kan sebab sebab doa kita dapat diterima oleh Allah

19 Memenuhi satu hak nabi.

20 Di Padang masyar sebagai seorang yang mencintai Nabi

Monday, 23 December 2013

Suplimen yang membantu atasi Cyst

Ini antara supplement yg membantu atasi cyst n fibroid :

GLA untuk menstabilkan hormon di dalam badan. Tumbuhan fibroid dirangsang oleh hormon estrogen. Kandungan hormon estrogen yang berlebihan menggalakkan tumbuhan fibroid.
Biasanya ada perimbangan antara 2 jenis hormon dalam tubuh wanita. Estrogen sentiasa dikeluarkan oleh kilang ovary, manakala progesteron dikeluarkan jika berlaku ovulation atau penetasan telur yg berlaku pada hari 13-14-15-16 dalam pusingan haid.Jika tiada ovulation, maka kandungan progesterone tidak meningkat dan ini menggalakkan tindakan estrogen tanpa kaunter tindakan progesterone.
Kesannya banyak yang tak baik , berbagai jenis tumbuhan dirahim dan dalam payadara akan berlaku, dan diantaranya fibroid dan kanser. GLA Complex Shaklee membantu menstabilkan hormon dalam badan anda sekali gus mencegah fibroid & kanser.

Vitamin E & Vitamin C yang merupakan Anti oksidan yang kuat. Antioksidan adalah ejen pembasmi sel kanser & merupakan penentang radikal bebas yang akan memusnahkan molekul yang boleh memusnahkan sel sihat.

Alfalfa yang kaya dengan iodin. Dalam dunia perubatan, iodin telah lama digunakan untuk merawat cyst.

Herbalax untuk detox & membersihkan usus.

Lecitin

Kebaikan Lecitin Shaklee

Lecithin membantu mencegah penyakit yang berkaitan dengan lebihan lemak dalam badan, seperti darah tinggi, stroke, sakit jantung dan lain- lain. ini kerana lecithin bertindak sebagai pelarut lemak.

Lecithin memecahkan lemak, dan jika diambil untuk mengurangkan berat badan, dan jika anda turut bersenam, lecithin mampu membakar lemak dengan lebih cepat.
   
Lecithin juga berperanan dalam penyerapan zat- zat penting dari saluran darah ke dalam sel badan kita.
   
Lecithin membantu melindungi sel darah merah kita daripada serangan virus dan bakteria.
   
Lecithin sangat baik untuk meningkatkan daya ingatan. sebab itu lecithin dapat membantu mengelakkan kita daripada penyakit seperti alzheimer disease. lecithin adalah makanan otak dan saraf.
  
Lecithin dapat membantu masalah insomnia. ianya sumber kepada hormon neurotransmitter yang membantu proses tidur.
   
Lecithin adalah asid lemak yang penting bagi paru- paru bagi mencairkan mukus dan melegakan irritation.
   
Lecithin membantu mencegah eczema, kerana ia adalah zat kecantikan (untuk kulit, rambut).
   
Lecithin bertindak sebagai pelincir kepada sendi- sendi badan kita.
   
Lecithin diperlukan dalam penghasilan hormon epinephrine yang diperlukan bagi mencegah simptom menopause dan PMS

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

ESP Soy Protein Shaklee
====================
ESP shaklee merupakan satu2nya produk dlm pasaran yg menjamin penyediaan 9 asid amino yg tdk dpt dihasilkan oleh tubuh manusia.

Ia turut diperkaya dgn 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

Sangat sesuai utk smua peringkat umur - tua dan muda.

Manakala, kandungan indeks Glisemik (G.I) yg rendah iaitu 39, menjadikan ia sgt sesuai juga kpd penghidap kencing manis.

Satu hidangan esp shaklee ini bersamaan dgn 2x ganda daging, 4x ganda telor, 12x ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sgt mudah diserap oleh tubuh manusia.

Manfaat utama ESP
================
1-Awet muda
Asid amino ptg utk membina otot, kuku, rambut, darah, org-an, kulit, gland dan lain2. Pengambilan yg kerap adalah kunci kpd awet muda.

2- Baik untuk hormon
Kacang soya adalah satu2nya tumbuhan yg kaya dgn isoflavones, fungsinya bersamaan dgn hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

3- Baik untuk prostat
Genistein yg terkandung dlm kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dlm sel bdn sblm ia menukarkan sel DNA kpd sel kanser. Ia juga sgt baik dlm pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

4- Kulit remaja
Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

5- Pembekal tenaga
Membekal tenaga dgn segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik utk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.

6- Membaiki pigmentasi
Membaiki masalah rambut spt beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

7- Membaiki memori
Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan..

Tak nak masuk kubur sorang-sorang

[X NAK MASUK KUBUR SORANG-SORANG]

Pagi ni sebelum solat subuh. Aku terfikir sesuatu. Aku fikir macam ni..kalaulah katakan bila aku mati nanti..and aku masuk kubur dan aku boleh bawak seseorang....agak2 aku nak bawak siapa? Kalau boleh nak bawak semua..tapi x muat kubur..so aku terfikir nak bawak anak aku syifa and safiyya masuk sekali.

Tapi aku tersentak. Semua tu mustahil xde siapa yang boleh teman aku masuk kubur. TAPI...Allah dah bagi aku solution and choice. Sama ada aku nak ikut atau x nak..aku nak buat atau x nak..cara nya ialah dengan mempelajari dan membaca al-quran. Seterusnya dengan mengamalkan apa yang telah disebutkan dalam al- Quran.

Itu je caranya nak bagi kubur kite nanti terang -benderang..lapang dan x sempit.
Yes..ada pun caranya. Tapi sejauh mana kita boleh disiplinkan diri untuk terus mempelajari dan membaca al-Quran. Nak2 tengah sibuk nak uruskan anak2, suami, bisnes, kerja lagi...

Cuma ingat 1 je...apa tujuan kite hidup kat dunia ni..? Kalau tujuan untuk enjoy memang lah xde masa nak baca al-Quran..walaupun dalam smart phone korang pun boleh install application untuk baca al-Quran kan..

Tapi kalau tujuan hidup kite nak beribadat pada Allah...so..banyaklah masa korang nak solat, baca Quran, zikir...etc.

Oke..itu aje..tenang hati aku dah dapat cara nak bawak 'teman' ke kubur. Tinggal nak istiqamah je lagi....X nak masuk kubur sorang2...takottt woooo...

Sekian, tazkirah habiss.

Ustazah murni.. (",)

Manfaat Herblax

Manfaat Herb-Lax Shaklee 
✅Menyingkirkan najis yang tersekat.
✅Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.
✅Membantu masalah sembelit.
✅Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakkan usus (natural bowel movement) dan secara langsung membantu masalah sembelit.
✅Mengempiskan perut.
✅Menyokong kesihatan usus.
✅Membantu menyahtoksin badan.
✅Herb Lax Shaklee membantu mengurangkan atau memberi rasa kepejalan pada perut.
✅Sesuai diambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas sebagai minuman teh herba.
✅Membantu masalah bau mulut dan bau badan.
✅Mengelakkan kembung perut.
✅Mencegah penyakit kulit.

Shaklee untuk kesihatan jantung

Set Kesihatan Jantung Shaklee: Jaga Jantung Sebelum Ianya Berhenti Berdegup!

Organ jantung merupakan organ terpenting dalam tubuh kita. Organ yang paling kuat bekerja, tak pernah berhenti walau sesaat, semenjak kita belum lahir, masih lagi dalam kandungan ibu. Cuba bayangkan, kalau jantung kita rasa penat dan nak berhenti rehat barang seminit dua, agaknya apa akan jadi?

Setiap hari, jantung berdenyut kira-kira 100,000 kali, untuk mengepam dan mengalirkan darah ke seluruh badan. Walaupun saiz jantung hanya sebesar penumbuk, ia mempunya tugasan yang cukup besar dalam memastikan pengaliran darah sepanjang 96000 km salur darah yang diperlukan oleh setiap organ dan tisu anda. Sebagai otot yang paling kuat bekerja dalam tubuh dan juga merupakan pusat kawalan utama sistem peredaran darah, jantung semestinya memerlukan sejumlah tenaga yang banyak dan nutrien yang cukup untuk berfungsi dengan baik dan sempurna.

3 Jenis Nutrien Yang Diperlukan Untuk Jantung Kekal Sihat & Bertenaga

Koenzim Q10 (CoQ10)

CoQ10 memainkan peranan penting dalamproses penghasilan tenaga dalam tubuh anda. Jantung memerlukan tenaga yang banyak untuk memastikan ianya kekal bertenaga bagi mengepam darah setiap hari, kerana itulah jumlah CoQ10 yang ditemui dalam jantung amat tinggi untuk memastikan ianya berfungsi secara optimum. CoQ10 telah terbukti dapat menguatkan otot jantung, meningkatkan peredaran darah dan mengekalkan paras darah yang sihat. Tambahan pula, kuasa antioksida CoQ10 juga dapat memberi perlindungan terhadap pengoksidaan kolestrol LDL dan ini membantu dalam menyokong saluran darah supaya kekal sihat. Tubuh kita mampu mengeluarkan CoQ10 secara semulajadi, namun pengeluarannya semakin berkurangan apabila usia meningkat. jadi, pengambilan suplemen CoQ10 yang mencukupi dapat membantu dalam mengekalkan tahap tenaga sel yang penting dalam tubuh. 

Tumbuhan Polifenol

Polifenol merupakan sebatian tumbuhan yang mempunyai khasiat antioksida tertinggi terhadap kesan penuaan sel. Kajian menyarankan pengambilan diet dalam tumbuhan polifenol kerana ianya berupaya memberi perlindungan terhadap penyakit akibat kesan penuaan seperti penyakit jantung, diabetes dan penyakit-penyakit saraf (neurodegenerative). Salah satu polifenol yang kuat adalah Resveratrol, dimana ia terbukti dapat melambatkan proses penuaan di peringkat sel. Tumbuhan polifenol kuat yang lain seperti asid fenolik, ellagitannins, anthocyanins dan proanthocyanidins juga didapati dapat memberi kesan positif terhadap lajut usia pada tahap selular. Polifenol-polifenol ini banyak terdapat dalam Polyganum Cuspidatum, Murcadine Grape, Elderberry Eropah dan Purple Carrot.

Asid Lemak Omega -3

Omega-3 mengandungi beberapa fungsi penting untuk kesihatan jantung. Dua asid lemak Omega-3 yang paling baik untuk jantung adalah Dacosahexaenoic Acid (DHA) dan Eicosapentaenoic Acid (EPA). Kedua-dua asid lemak ini dapat mengurangkan triglycerides(lemak dalam darah), meningkatkan HDL (kolestrol baik), mengurangkan plak-plak yang melekat pada dinding arteri dan mengurangkan keradangan. Ia juga dapat membantu dalam pengawalan kadar degupan jantung, mengekalkan tahap tekanan darah dan meningkatkan pengaliran darah yang baik. Oleh kerana tubuh kita tidak mampu menghasilkan Omega-3 secara semulajadi, maka kita perlu mengambilnya daripada makanan tambahan atau suplemen.

Produk Shaklee Untuk Kesihatan Jantung:

 ✸ CoQHealth Plus ✸
Menampilkan kesemua campuran semulajadi yang terdiri daripada 28mg CoQ10, dengan tambahan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang dapat menyokong pengeluaran tenaga pada jantung. Shaklee menggunakan kaedah penapaian yis utnuk memberikan bioketersediaan CoQ10 yang berkualiti tinggi. Sistem minyak kacang soya didalam kapsul CoQHealth Plus Shaklee dirumus untuk memastikan penguraian dan penyerapan dilakukan secara optimum.

✸ Vivix Campuran Minuman Botani ✸
Vivix merupakan satu penemuan revolusi dalam nutrisi polifenol. Vivix mengandungi campuran botanikal unik yang terdiri daripada Polyganum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan Purple Carrot yang kaya dengan polifenol tumbuhan.

✸ OmegaGuard ✸
Mengandungi minyak ikan semulajadi daripada ikan laut dalam. Ia menyalurkan lebih banyak EPA & DHA daripada pilihan jenama lain. Satu hidangan OmegaGuard memberikan 1000mg asid lemak Omega-3 termasuk DHA & EPA. Ia dihasilkan melalui proses penyulingan molekul 3 peringkat bagi memastikan ketulenan dan potensi asid lemak omega-3 didalam tubuh kita. 

Thursday, 19 December 2013

Magic happen kalau kita percaya!!

Harini aku nak share 1 magic yang pernah terjadi dalam hidup aku. Bulan january lepas aku nak bersalinkan anak kedua aku ni safiyyah. First aku pergi hospital sebab turun darah sekali pergi hospital doktor cek kata anak aku songsang..then dia bagitau esok aku kena operate. Time tu aku relax je tapi mak aku dah nangis sebab mak ada 9 org anak... semua bersalin normal..terrorkan mak aku..hehe

Pastu..esok paginya tunggu punya tunggu x jadi operate dan esoknya lagi aku keluar ward...4 hari pastu aku masuk spital balik sebab baby kurang gerak..lepastu 2nd time doktor cakap aku kena operate sebab anak songsang..lepastu aku pun pasrah ar kan..aku senyum jer..then baca la sket pasal operate ni..takot gak ar..

Esoknya dah pakai baju nak gi dewan bedah..ada 4 org kena bedah...aku org ke 4 tu...3 dah settle...then tiba lah turn aku kan..sebelum operation mula..doktor scan dlu tau perut aku..then die cakap apa tau..'alhamdulillah..miracle..ur baby dah pusing balik'

Memang hampir menitis air mata aku...mcm x logikkan baby pusing..kan baby dah besar dalam perut tu..macammana nak pusing?

Ni lah namanya 'MIRACLE'. Kuasa Allah tiada siapa yang boleh dugakan.

Then sekali lagi aku terpaksa balik rumah. Kali ketiga aku pergi balik hospital malam tu jugak sakit dan bersalin secara normal pada waktu pagi pukul 3.30. Lega semua selamat. Baby pun dah 11 bulan dah. Comel x? Hehe

Sekian cerita habis.
— feeling great.
 
 
Nur Hana Safiyyah bt Mohd Sharul Nizam 

Monday, 16 December 2013

Pen Note II Hilang!!

Hari jumaat lepas gi rembat note II kat kedai phone.
Then dah siap godek2..kitorang pun jadilah beli..
Tapi sebelum ambik..suruh cina tu simpan dulu phone tu. Petang kami datang ambil dan bayar.

Petang tu asben pun pergilah bayar dan ambil. Aku pun feeling wonderful and eksaited lah kan. Godek2 Note II ni sambil makan durian. Sekali baru sedar pen note ni xde. Ceklah dalam kotak baru memang xde. Dah risau takot kena tipu.

Petang tu jugak pergilah balik kedai tu. Tapi tutup.
So tunggulah sabtu x bukak. Ahad tutup dan hari ni hari isnin.
Asben aku pun pergilah menuntut pen note II ni tapi phone ni dia x bawak. Dah puas die buat perbahasan ngan cina tu. Dia surrender and balik.

Rupanya aku x taw yang pen note II ni ada kat lubang bawah phone.

Adus..Sian asben aku. Bagi die malu je..huhu
Sorry sayang..ayang memang jenis x updated..wakaka..ape daaa...
Sekian cerita habis..
feeling blessed.

Monday, 9 December 2013

Manfaat Carotomax

Manfaat utama Carotomax antaranya adalah :

✅Ia lebih selamat dari vitamin A : pengambilan vitamin A yang berlebihan boleh menyebabkan toksisiti, seperti yang ditemui oleh saintis pada tahun 1912.

✅mempertingkatkan penglihatan : ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap.

✅mempertingkatn masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, mata kering, gegelung hitam di bawah mata dan sebagainya.

✅meredakan penyakit kulit : pengambilan yang berterusan akan melegakan masalah kulit seperti kulit kering, kulit gugur, jerawat, acne dan lain-lain.

✅melawan kanser dan oksidasi : pengambilan kerap beta karotena membantu mengukuhkan sistem imunisasi melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser serta menghalang pembentukan sel-sel kanser yang baru.

✅menghalang infeksi : merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru seperti batuk, hepatitis, asma dan selsema.

TESTIMONI SHAKLEE COLLAGEN POWDER

Testimoni Shaklee Collagen Powder 1 :
Jeragat & pigmentasi makin pudar. Kulit makin lembut dan cerah .

 
 
Testimoni Shaklee Collagen Powder 2 : 
Kulit makin cerah dengan sekotak collagen.


Testimoni Shaklee Collagen Powder 3 :
Jeragat makin pudar.


Testimoni Shaklee Collagen Powder 4 :
Telapak tangan yang kering terasa makin moist selepas 7 sachet collagen.


Testimoni Shaklee Collagen Powder + ESP 5 :
Eyebags makin pudar & hampir hilang.

 

Testimoni Shaklee Collagen Powder 6 :
Kulit nampak makin moist.

 

Testimoni Shaklee Collagen Powder 7 : 
Bahagian gelap di bawah lengan makin cerah.


Testimoni Shaklee Collagen Powder 8 : 
Tekstur kulit nampak lebih sekata, bintik-bintik berkurangan dan kulit muka makin glowing


Testimoni Shaklee Collagen Powder 9 :
Sangat sesuai untuk ibu menyusu


Testimoni Shaklee Collagen Powder 10 :
Ber "MASKER' Colagen

Testimoni Shaklee Collagen Powder 11 :
Kurangkan kedut di muka.

Pic 1st bleh nampak kerut/kedut kat muka.. Dan putih pucat.. Dan mmg nampak usia sbenar dia
Pic 2 selepas collagen 1box.. Muka nmpak tegang,muda dan bersemangat.
Kalau tengok betul2, even dalam testimoni yang sebelum2 ni pun, tang bibir tu perasan tak makin moist dan pinkish gitu..dan tang kedut between kening tu nampak kan dan kurang..tegang tau..wrinkles slowly faded away..

Terujakan dengan Shaklee Collagen Powder ni.
Anda MESTI rasai keterujaan itu !
Jom dapatkan Collagen ni dengan harga Offer !
Whatspp : 019-3190733 (",)

Thursday, 5 December 2013

COQHEALTH

MANFAAT PRODUK COQHEALTH

Suplemen CoQ10 dikatakan amat penting untuk melindungi kesihatan jantung. Walaupun ia boleh didapati secara semulajadi dalam banyak makanan seperti daging lembu dan sayur-sayuran, jumlahnya dalam makanan sangat kecil.

Berbeza dengan kapsul ini, ia mengandungi 28g CoQ10 dengan vitamin E dan ekstrak teh hijau bagi memastikan potensi penguraian maksiumu dan penyerapan yang lebih baik. Untuk mendapatkan jumlah yang sama, kita perlu mengambil hampir 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli setiap hari! Sesuatu yang sukar untuk dilakukan.

Menurut Bradford Richardson, Presiden Shaklee Antarabangsa, tubuh berupaya menghasilkan CoQ10 pada tahap tertinggi pada usia 20 tahun dan menurun pada 20 tahun berikutnya.

Pada usia 40 tahun dikatakan jantung kita hanya berjaya menghasilkan sebanyak 68.2 peratus daripada jumlah yang pernah dihasilkan pada usia 20 tahun. Oleh kerana ramai orang selepas umur 40 tahun mempunyai paras CoQ10 yang rendah, maka mengambil suplemen CoQ10 adalah difikirkan sebagai salah satu pelaburan yang amat berharga untuk mencapai penuaan yang berkualiti.

CoQ10 bertindak umpama spark plus bagi sel untuk menukarkan makanan kepada tenaga untuk fungsi sel. Sel tubuh kita membakar gula dan lemak daripada makanan dan CoQ10 diperlukan dalam proses ini. Proses penghasilan tenaga inilah yang membolehkan jantung berdegup dan organ lain berfungsi.

MANFAAT CoQ10

- Kesihatan Jantung
Rawatan dan pencegahan
Penyakit kardiovaskular, termasuk arterosklerosis (arteri tersumbat).

Mengurangkan kekerapan 'angina episode' dan menguatkan otot jantung. 

- Kanser
Doktor telah menggunakan CoQ10 untuk merawat kanser payudara dan kesihatan sokongan pada pesakit yang menerima kemoterapi.

- Penyakit Gusi
CoQ10 juga telah dengan keputusan baik untuk merawat gejala distrofi atau penyakit gusi

- Kesihatan Mental
Kajian makmal menunjukkan bahawa pesakit Parkinson boleh mendapat manfaat daripada CoQ10 tambahan.

- Rawatan Obesiti
Kajian menunjukkan bahawa suplemen CoQ10 boleh mengurangkan berat badan dan ia telah dicadangkan bahawa CoQ10 boleh memberi manfaat dalam rawatan pesakit dengan sindrom keletihan kronik.

- Kesuburan
CoQ10 turut dikaitkan dengan peningkatan jumlah sperma dan membantu kesuburan lelaki.

Manfaat Ostematrix

Antara manfaat Ostematrix ni ialah
Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat.
Mengelakkan penyakit osteoporosis (tulang rapuh).
Memulihkan kekejangan, kebas - kebas, sakit tulang belakang dan simpul biawak (bagi preggy mommy).
Meringankan stress - mengelakkan gejala mudah meradang dan murung.
Menstabilkan tekanan darah bagi memastikan tekanan darah berada tahap yang normal.
Meringankan sakit ketika haid. (Kelancaran saraf dan pengecutan otot memerlukan kalsium yang mencukupi. Dengan kalsium yang cukup, kita tak mudah senggugut, retensi air)
Membantu kekal bertenaga dan bersemangat walapun sibuk dengan urusan seharian(terutama bagi mereka yang bekerja)
Membantu masalah gastrik.
Membantu dalam pengurusan badan
Membantu dalam mengatasi sembelit. 
Kelebihan Ostematrix Shaklee ialah kerana ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.

Shaklee untuk Diabetes

Shaklee Diabetes Care Programme

> Energizing Soy Protein(ESP)
Membekalkan tenaga berpanjangan,rendah indeks glisemik,membantu pertumbuhan kuku,rambut,kulit dan otot.

> Vitalea
Lengkap dgn 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh,menyokong kesihatan yg sihat secara keseluruhan

> Zinc Complex
Menurunkan paras glukosa dalam darah,bantu pengeluaran insulin,mengekalkan fungsi insulin seterusnya memulihkan diabetes dan bagus untuk pemulihan luka

> B-Complex
Menukarkan makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak,karbohidrat dan protein kpd tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan.

> GLA
Mengimbangi hormon insulin dan menurunkan kolestrol.Merendahkan gula dlm darah berkesan utk diabetes semasa hamil dan usia tua.Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula dalam darah yg tinggi

>Omega Guard
Pesakit diabetes mempunyai triglyceride(lemak dlm.darah) yg tinggi dan paras HDL yg rendah.
Omega 3 dari minyak ikan membantu merendahkan paras triglycerides dan Apo protein (petanda untuk diabetes) dan meningkatkan HDL.

Tuesday, 3 December 2013

ESP HOT PRODUK

 Gabungan ESP yg paling HOT 

. ESP + vitamin E complex: anti-oxidant yg kuat, memulihkan kemampuan reproduktif, kecantikan, membaiki kesan parut

. ESP + Omega Guard: membantu perkembangan otak janin utk ibu hamil, memelihara fungsi sendi dgn mengurangkan keradangan, menguatkan daya ingatan, mencegah penyakit salur darah (kolestrol, stroke, darah tinggi),

. ESP + lecithin: pemecahan lemak dan cholesterol, menghalang obesity, menghalang tekanan drh tinggi, meringankan sembelit, tingkat daya ingatan

. ESP + Vita lea (multivitamin): kesihatan optimum, kecergasan tubuh, pelengkap nutrition dan nutrients, meningkatkan metabolism

. ESP + alfalfa: membantu mslh keputihan, mencuci darah, melawan alahan, mengurangkan asid di dlm badan, membaiki penghadaman. Alfalfa bagus utk "colon cleansing".

. ESP + GLA: control hormone estrogen dan testosterone, menolong kawal PMS (seperti mood swings, retensi air), melambatkan menopause, membaiki mslh kerap kencing dan prostat lelaki,

. ESP + ostematrix: menguatkan tulang, kuku rapuh, gusi berdarah, meringankan stress, mengimbangkan pH tubuh krn kalsium adalah mineral alkali, gastric, sukar tidur, anxiety

. ESP + zinc: membaiki diabetes, mencepatkan pemulihan luka/lepas bersalin, membaiki mslh prostat (zinc dpt meningkatkn kiraan sperm)

. ESP + performance drink: sesuai utk mereka yg aktif (bersukan) atau bekerja dlm kepanasan, menggantikan air yg hilang ketika beraktiviti lasak, membekalkan electrolyte kpd tubuh, cegah dehydration, kawal paras gula, juga sesuai utk student yg tidur lewat malam.


Berminat ?
Whatsapp : 019-3190733 (Murni) 

BATUK

Apa itu batuk

Batuk merupakan tindak balas semulajadi untuk menyingkirkan bendasing dan kuman di mana ia dapat membantu menghalang salur pernafasan daripada terkena sebarang jangkitan dan memasuki paru-paru yang boleh menyebabkan penyakit yang serius seperti radang paru-paru (pneumonia). Tindak balas ini akan menghasilkan lendir atau kahak. 

Mengapa kita batuk

Batuk selalunya berlaku disebabkan oleh jangkitan virus. Contohnya, si A dulu batuk. Lepas tu, berjangkit pula kepada si B, si C dan seterusnya.

Batuk disebabkan alahan, asma ataupun asap rokok.

Batuk juga berlaku disebabkan kita terdedah kepada habuk, asap dan bahan kimia di tempat kerja.

Batuk mudah menyerang pada pertengahan pertukaran musim (dari musim  kepada musim panas).

Rawatan 

Minum  suam banyak-banyak. Ianya dapat membantu memecah dan membuang kahak.

Madu yang dicampur dengan  suam, teh ataupun  lemon amat sesuai untuk batuk yang kering dan kerap.

Elakkan pengambilan bahan-bahan yang menambah lendir seperti:
❎ Bahan tenusu
❎ Daging
❎ Makanan segera
❎ Gula
❎ Makanan manis
 Belajar untuk berhenti merokok. Khas untuk para perokok.
❎ Jauhkan diri daripada persekitaran yang berhabuk.

Untuk  yang tersumbat pula, cuba sedut stim daripada  yang mendidih. 

Hembus dengan kuat untuk membuang kahak dan hingus.

 Amalkan berjoging di tempat berudara segar.

 Rawat batuk dengan Omega Guard Shaklee:

Minyak ikan juga merupakan salah satu rawatan untuk menghilangkan batuk terutamanya yang berkahak.

Kebaikan minyak ikan dari Shaklee ialah ianya diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun. Bukan dari hati ikan tetapi 3x lebih ketumpatan hati minyak ikan.

Merupakan Minyak ikan paling tulen di dunia. Ianya mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.

Omega Guard diekstrak menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini. Ia dihasilkan melalui satu proses penyulingan propprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega 3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan2 berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB (polychlorinated biphenyl) - bahan kimia industri yang sangat toksik.

Bagaimana Omega Guard Shaklee bantu kurangkan batuk 

 Asid lemak Omega-3, DHA dan EPA yang ada dalam Omega Guard bertindak sebagai anti-keradangan.

 Omega juga dapat membantu mencairkan kahak kerana fungsi Omega juga adalah untuk mencairkan lemak dalam badan.

TESTIMONI SET BERPANTANG SHAKLEE

Testimoni 1 : Badan rasa cergas
Testimoni 2 : Tidak rasa penat & cepat sihat


Testimoni 3 : Luka pembedahan cepat kering


Testimoni 4 :Cepat kurus

 Testimoni 5 : Susu bertambah banyak


 Testimoni 6 : Cegah sembelit, luka jahitan cepat sembuh, susu banyak


Testimoni 7 : Rahim cepat kecut


Testimoni 8:

Testimoni 9 : Susu meriah, jaundis turun

 Testimoni 10 :

 Testimoni 11 :


 Testimoni 12 : Luka & buasir cepat baik


 Testimoni 13 : Badan sihat , susu banyak

 Testimoni 14 : 100% shaklee






Thursday, 28 November 2013

Renungan Bersama

Kata ustaz, apabila Allah tidak mengkehendaki kita lagi...
Allah akan sibukkan kita dengan urusan dunia...
Allah akan sibukkan kita dengan urusan anak-anak..
Allah akan sibukkan kita dengan urusan menjalankan perniagaan.
Allah akan sibukkan kita dengan urusan menambahkan harta.
Allah akan sibukkan kita dengan urusan mencari pengaruh, pangkat dan kuasa...
Alangkah ruginya kerana kesemuanya itu akan kita tinggalkan...

Sekiranya kita mampu bertanya pada orang-orang yang telah pergi terlebih dahulu menemui Allah SWT...dan jika mereka diberi peluang untuk hidup sekali lagi, sudah semestinya mereka memilih tidak lagi akan bertarung bermati-matian untuk merebut dunia...kerana tujuan kita diciptakan adalah untuk menyembah Allah dan beribadat kepada Allah...tidak akan Allah ciptakan manusia sekiranya tujuan hidup untuk merebut habuan dunia..

Sebenarnya apa yang kita dapat dari habuan dunia ini telah
pun ditentukan oleh Allah SWT.
Kita mungkin cemburu apabila melihat orang lain lebih daripada kita dari segi gaji, pangkat, harta, rumah besar, kereta besar...

Kenapa...
kita tidak pernah cemburu melihat ilmu orang lain lebih daripada kita..
kita tidak pernah cemburu melihat orang lain lebih banyak amalan daripada kita..
kita tidak pernah cemburu apabila melihat orang lain bangun di sepertiga malam...solat tahajud dan bermunajat...

kita cemburu apabila melihat orang lain menukar kereta
baru yang mewah...tetapi jarang kita cemburu apabila melihat orang lain yang boleh khatam Al'Quran sebulan dua kali...

Kesemua petanda-petanda ini menunjukkan dunia akhir zaman....apabila duit, harta dan pangkat mengatasi segala- galanya....

setiap kali menyambut hari jadi...kita sibuk nak raikan sebaik mungkin...tetapi kita telah lupa..dengan bertambahnya umur kita...maka kita akan dipanggil Illahi bertambah dekat...kita patut bermuhasabah mengenai bekalan...ke satu perjalanan yang jauh..yang tidak akan kembali..dan buat selama-lamanya.

Wednesday, 27 November 2013

[Power Pumping] : Teknik tingkatkan hasil susu ibu

★Apa itu Power Pumping?★

Power Pumping merupakan satu teknik mengepam susu ibu yang boleh meningkatkan penghasilan susu ibu.

Teknik mengepam cara power pumping ni adalah sama seperti rutin kita mengepam selalu. Bezanya, ada teknik dan cara perlaksaan yang special bila kita mengepam menggunakan teknik Power Pumping ini.

Teknik ni adalah untuk meniru gaya bayi menyusu dan secara tak langsung akan meningkatkan hasil susu ibu yang di pam oleh ibu.

♥Siapa Perlu Buat Power Pumping?♥

1- Ibu yang kekurangan susu Kekurangan susu adalah berpunca daripada pelbagai faktor spt Period, perubahan hormon, emosi ibu terganggu dan lain-lain.

2- Ibu yang menyusukan anak angkat.
Teknik Power Pumping digunakan untuk merangsang susu keluar.

3- Ibu yang ingin relaktasi / menyusukan semula anak yang telah berhenti menyusu susu ibu.

■Macam Mana Nak Buat Power Pumping?■

[1] Jika anda menggunakan Single Pump: 
>>Pam breast kanan selama 10minit kemudian tukar pam breast kiri pula 10minit dan bertukar semula ke breast kanan 10minit dan begitulah seterusnya untuk kedua-dua breast selama 1jam.

[2] Jika anda menggunakan Double Pump.
>>Pam kedua-dua belah breast secara serentak selama 10minit. Kemudian rehat atau stop pam 10minit dan sambung semula pam kedua belah breast 10minit dan rehat semula 10minit. Teruskan sehingga 1jam.

♥Saranan Waktu Mengepam?♥
Seelok-eloknya pam pada waktu malam menjelang ke subuh.

Tuesday, 26 November 2013

Manfaat Ostematrik

* Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat.

  * Mengelakkan penyakit osteoporosis (tulang rapuh).

  * Memulihkan kekejangan, kebas - kebas, sakit tulang belakang dan simpul biawak (bagi preggy mommy).

  * Meringankan stress - mengelakkan gejala mudah meradang dan murung.

  * Menstabilkan tekanan darah bagi memastikan tekanan darah berada tahap yang normal.

  * Meringankan sakit ketika haid. (Kelancaran saraf dan pengecutan otot memerlukan kalsium yang mencukupi. Dengan kalsium yang cukup, kita tak mudah senggugut, retensi air)

  * Membantu kekal bertenaga dan bersemangat walapun sibuk dengan urusan seharian(terutama bagi mereka yang bekerja)

  * Membantu masalah gastrik.

  * Membantu dalam pengurusan badan

  * Membantu dalam mengatasi sembelit.  

Kelebihan Ostematrix Shaklee ialah kerana ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.

Friday, 22 November 2013

Perbezaan Shaklee ( dengan vitamin C lain yang ada dipasaran)

Vitamin C pertama yang natural dan bertindak secara ‘Sustained release’, berfungsi secara perlahan untuk memenuhi keperluan tubuh selama 24 jam.

Rumusan unik yang membenarkan pelepasan vitamin c secara perlahan dan berterusan selama 5 jam.

Satu tablet membekalkan 500mg vitamin C iaitu bersamaan 7biji setengah oren.

Membekalkan ‘Bioflavinoid’ dalam jumlah yang seimbang iaitu 120mg. Bioflavonoids bekerja untuk meningkatkan keberkesanan vitamin C dan perlu diambil sebagai sebahagian daripada suplemen vitamin C.. (elak salur darah dari runtuh/bocor, meningkatkan fungsi vitamin c, elak vitamin c dr cepat teroksida dan merosakkan sel)

Ada dalam bentuk yang boleh dikunyah

Tiada pembaziran kerana semua vitamin C digunakan.dilepaskan kedalam system tubuh secara perlahan mengikut keperluan.

"Kata-kata emas Dr. Forest C Shaklee"

Semasa beliau ditanya akan alasan memilih perubatan chiropractor, berbanding menjadi seorang doctor perubatan, beliau berkata “ saya tidak memperkecilkan profesion sebagai seorang doctor perubatan, akan tetapi kami adalah dua bidang yang berlainan.Mereka dilatih untuk merawat penyakit, akan tetapi saya berminat untuk membina kesihatan”.

Dr. Forest C Shaklee

Subur dengan Shaklee

Set kesuburan shaklee

Untuk wanita 
mengandungi vitalea, B Complex, Vita-C, alfalfa dan GLA Complex, 

Untuk lelaki
mengandungi Vita Lea, B complex, Vita C dan Zinc Complex.

Multivitamin dan Multimineral (Vita Lea) membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Pendek kata ia memenuhi ruang2 kosong dalam tubuh kita di mana mungkin kita tidak cukup vitamin/mineral dari diet kita.
Jadi bila badan dah cukup nutrien, pasti ia dapat berfungsi dengan lebih cekap.

Vitamin B Complex penting terutama untuk mereka yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida.

Vita C pula untuk pembinaan dan pemulihan sel, baik untuk kulit dan imun badan.

Alfalfa untuk wanita membantu dalam hal2 organ kewanitaan dan menyelesaikan masalah seperti keputihan, kecutkan rahim dan sebagainya.

Vitamin/produk yang memainkan peranan dalam kesuburan ini adalah GLA Complex untuk wanita dan Zinc Complex untuk suami.

Bagaimana kedua2 ini berfungsi?

GLA Complex membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburan’ yang antara kebaikannya ialah memberi ‘ruang’ untuk sperma terus hidup dalam tiub falipio sehingga 5 hari.

Zinc pula membantu menguatkan sperma.

Mari cuba set kesuburan ini
Hubungi saya - Murni 019-3190733

Wednesday, 20 November 2013

TESTIMONI SET KURUS SHAKLEE

 Jangan tak tahu. Dah ramai berjaya kurus dengan Set kurus shaklee tau. Jom tengok testimoni.

TESTIMONI 1 : Dari 65kg ke 49 kg ! Turun 16kg

Customer ni consume : Alfafa, Herblax, Lecitin & ESP

TESTIMONI 2 : Dari 75kg ke 60kg ! Turun 15kg


Customer ni consume : Alfafa, Lecitin & ESP

 TESTIMONI 3 : Dari 80 kg ke 55kg ! Turun 25kg



 Customer ni consume : Set Slimming Shaklee

TESTIMONI 4 : Dari 68 kg ke 48kg ! Turun 20kg


 Customer ni consume : Vitalea, B-Complex, Alfafa, ESP, Vitamin C

TESTIMONI 5 : Turun 4kg dalm sebulan


 Testimoni 6 : Turun 5kg dalam 2 bulan


 Testimoni 7 : 


  Testimoni 8 : 


  Testimoni 9 :


  Testimoni 10 :

  Testimoni 11 :


  Testimoni 12 :





Nah..terbaeeekkkkan Set Slimming Shaklee ni..dah jom, jangan buang masa lagi...anda perlukan Set Slimming Shaklee sekarang.

Whatsapp/sms 019 3190733 

Anda pasti teruja, Mesti cuba!!




Monday, 18 November 2013

GLA Complex untuk Menapause

GLA Complex Shaklee adalah vitamin terbaik yang boleh diambil oleh wanita yang menghampiri menopause ataupun yang telah menopause. Bagaimana GLA Complex Shaklee membantu wanita-wanita ini?

1- Antara fungsi utama GLA Complex ialah mengawal selia hormon estrogen dan testosteron. Semasa menopos, hormon estrogen turun secara mendadak. Pengambilan GLA complex membantu dalam penghasilan semula hormon estrogen. Selain itu hormon estrogen yang meningkat akan membantu pemulihan mood swing yang biasa berlaku dikalangan wanita menopos.

2- Bagi wanita yang mengalami menopos awal (pre-menopos) adalah sangat digalakkan mengambil GLA. Ini kerana GLA membantu melambatkan menopos dengan cara memperbaiki keadaan semasa seperti rasa panas (hot flushes), insomnia, ketidakhadaman dan depresi.

3- Pengambilan jangka panjang juga mampu melambatkan penuaan, mengetatkan kembali uterus, memberi tone kepada uterus dan kulit menjadi lebih lembap dan muda.

4- Wanita menopos yang kerap mengalami kepanasan dan timbul bintik ruam, ia boleh dikurangkan dengan GLA. GLA membantu memperbaiki inflamasi kulit seperti kulit kering, eczema, kegatalan, dan mengurangkan rasa sakit seperti bengkak sendi.

5- Pertambahan berat wanita menopos juga agak membimbangkan. Ini juga boleh ditangani dengan mengambil GLA complex. GLA membantu menurunkan kadar kolesterol jahat LDL, meransang peredaran darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, dan mampu membantu menurunkan berat badan.

Jadi, GLA Complex adalah sangat disarankan untuk wanita berusia terutamanya yang bakal, dan sedang menghadapi menopause.


TESTIMONI :


Berminat? Hubungi : 019 3190733

Tips Semangat Bekerja

Mengalami rasa malas adalah salah satu kejadian yang senantiasa menghampiri setiap manusia sepanjang hidupnya. Bahkan seorang presiden pun pasti pernah mengalami jenuh dan rasa malas melanda dirinya, akan tetapi orang sukses dan hebat bukanlah orang yang tidak pernah merasa malas. Orang hebat itu adalah orang yang bisa mengubah rasa malasnya menjadi sebuah motivasi yang sangat luar biasa untuk bekerja dan berprestasi kembali.

Nah khusus pada artikel ini, saya mau share nih ke teman-teman sekalian mengenai trik yang saya gunakan untuk membangkitkan semangat kerja, ketika malas datang melanda. Mudah-mudahan saja tips dan trik yang saya bagikan pada artikel ini bisa bermanfaat bagi kawan-kawan sekalian.

Mari kita semak pembahasan menariknya.

1. Sering-Sering Mendekatkan Diri Kepada Tuhan.

Tuhan pernah berfirman, mintalah segala sesuatu hanya kepada Tuhan. Jangan pernah berharap kepada manusia, tetapi meminta dan berharaplah hanya kepada Tuhan. Nah kan kita tahu Tuhan itu Maha Baik. Kalau kita minta pasti dikasih dong?

Bagaimana kalau kita coba berdoa agar minta diberi semangat dan motivasi bekerja yang luar biasa? Kalau untuk kebaikan mah pasti Tuhan akan langsung memberi.
Oleh karena itu, jika suatu saat teman-teman sedang jenuh, hilang semangat, coba deh minta sama Tuhan. Tuhanku Yang Maha Baik, berilah kekasih kecil-Mu ini semangat dan motivasi yang luar biasa, agar kekasih kecil-Mu ini bisa semangat bekerja untuk kebaikan sesama dan alam.
Aamin.

Luar biasa sekali ya doanya? Mudah-mudahan dengannya kita segera diberi limpahan semangat dan motivasi yang tidak pernah padam untuk bekerja sebaik-baiknya.

2. Beri Diri Anda Hiburan.

Diri kita ini sama seperti mesin, butuh refreshing. Nah jika kejenuhan mulai melanda maka segeralah berikan hiburan yang bermanfaat bagi diri Anda. Kalau saya pribadi, saya biasanya menghibur diri dengan beberapa cara-cara berikut ini.

  * Menonton film, ya ini caranya yang sangat bagus. Selain bisa me-refresh otak dan pikiran kita, kegiatan menonton film akan memberikan kita inspirasi dan motivasi untuk bisa lebih sukses lagi. Misalnya Anda nonton film Laskar Pelangi pasti Anda akan termotivasi bukan? Nah jadi menonton film ini kegiatan yang sangat bagus untuk kembali membangkitkan semangat kerja.

  * Bermain game. Bermaingame itu bagus lho, asalkan tidak berlebihan. Sesekali Anda bisa cobarefreshing dengan bermain game, akan tetapi jangan sampai Anda menomorduakan pekerjaan karena terlalu asik nge-game. Carilah game yang baik dan bisa menginspirasi Anda.

  * Lakukan hobi Anda, Anda hobi memasak? Memancing? Atau bahkan bermain gitar?Ketika sedang jenuh coba deh lakukan hobi Anda itu, barangkali Anda akan jadi semangat dan terisi kembali. Melakukan hobi yang Anda sukai adalah solusi mengatasi jenuh yang sudah terbukti ampuh.

  * Jalan-jalan, ini kegiatanrefreshing yang asyik dan murah :) . Ya, Anda bisa coba jalan-jalan, tak harus ke luar kota tapi cobalah nikmati sekitar Anda, misalnya dengan bersepeda saat sore hari, barangkali dari sana Anda akan mendapatkan inspirasi dan motivasi untuk lebih sukses lagi.

Nah itu dia beberapa cara menghibur diri yang sering saya lakukan. Kalau saya sendiri, setelah melakukan kegiatan-kegiatan di atas biasanya semangat untuk bekerja kembali terisi dan semakin termotivasi untuk bekerja lebih baik lagi agar pantas bagi kesuksesan yang lebih besar lagi.

Sekian dulu ya artikel ini, jika teman-teman punya tips lainnya mari berbagi lewat fasilitas komentar yang sudah ada. Semoga bermanfaat dan tetap semangat ya !!.

Nukilan
Jefferly Helianthusonfri.

Credit to Blogmotivasi.com

SET BAJET SHAKLEE & SET PENUH SHAKLEE

SET KURUS
* ALFAFA + LECITIN
* ALFAFA + OMEGA GUARD
* ALFAFA + LECITIN + CINCH
* ALFAFA + OMEGA GUARD + CINCH

SET CANTIK
* VITAMIN C PLUS + B-COMPLEX
* VITAMIN C PLUS + GLA COMPLEX
* SHAKLEE COLLAGEN POWDER
* VIVIX

SET RESDUNG
* ALFAFA + VITAMIN C PLUS + B-COMPLEX
* VIVIX

SET HAMIL TRIMESTER 1
* B-COMPLEX + ESP
* VITALEA + B-COMPLEX
* B-COMPLEX + VITAMIN C PLUS
* VITALEA + B-COMPLEX + VITAMIN C PLUS + ESP + OSTEMATRIX

SET HAMIL TRIMESTER 2
* ESP + OSTEMATRIX
* VITALEA + B-COMPLEX + VITAMIN C PLUS + ESP + OSTEMATRIX + OMEGA GUARD

SET MENYUSU
* ALFAFA + ESP
* ALFAFA + ESP + OSTEMATRIX
* ALFAFA + ESP + OSTEMATRIX + VITALEA + B-COMPLEX + VITAMIN C PLUS

SET WANITA
* ALFAFA + GLA COMPLEX

SET LELAKI
* VITAMIN E + ZINC

SET PANTANG
* VITALEA + B-COMPLEX + VITAMIN C PLUS + ZINC

SET SUBUR
* ISTERI : GLA COMPLEX + ALFAFA
* SUAMI : VITAMIN E + ZINC

SET EKZEMA
*OMEGA GUARD + BASIC H + HERBAL CREAM
* MEALSHAKE + BASIC-H + HERBAL CREAM

SET KANAK-KANAK
* MEALSHAKE + OMEGA GUARD

ATAU

PILIH SET BAJET DI BAWAH


 HUBUNGI 019-3190733 SEKARANG!


Sunday, 17 November 2013

INFO KEBAIKAN & MANFAAT ESP

Pengambilan protien membantu menghasilkan sel baru maka sel mati dan sel lama ini dapat disingkirkan.

Apa kelebihan dan kebaikan protien sebenarnya ?

KEPERLUAN PROTEIN DALAM DIET HARIAN

Protein hakikatnya boleh didapati dalam makanan harian kita seperti ikan, ayam, daging, kekacang dan banyak lagi. Namun protein ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi.

Apabila ini berlaku, tubuh kita akan menyerap saki baki protein yang ada dan selebihnya badan kita menyerap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng atau apa jua masakan terutama yang bergoreng.

Badan kita terdiri daripada sel.
Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel.

Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati. 

PENTINGKAH PROTEIN?

Our body need protein to grow! It’s a basic material of all living cells and organ-building block of the body. Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT.

Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.
25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein.

Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.
Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-
1. 66% Water
2. 25% Protein
3. 8% Fats
4. 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%

TAHUKAH ANDA ?

Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.

SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN

Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.
Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY!

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN (SECARA UMUM):

1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)
6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar)
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)

Kelebihan ESP ini ialah;membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan, dari sel akan terbentuk organ. Dari organ terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk sihatkan jantungsetiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuatkandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepousindeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah

Jadi... Apa yang anda akan dapat setelah minum ESP ni?

Pelajar dan pekerja atau individu dewasa : As energy booster (kalau minum pagi2 tu. terasa energetic dan tak rasa lapar sangat.. so bonuslah for weight management)

Lelaki : melindungi dari any disease(heart, cancer etc)

Ibu mengandung : for a healthier pregnancy – well-grown fetus ; less late pregnancy discomfort.

Wanita : keanjalan kulit… (protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata.

Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekuranganprotien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut).

7 SOALAN MENGENAI PROTEIN, ESP DAN CINCH


1) LEUCINE untuk penyusuan ibu Kalau kita refer link dibawah
http://www.livestrong.com/article/474854-the-best-protein-supplements-while-breast-feeding/ibu menyusukan anak perlukan sembilan sumber acid amino utama yang tidak dihasilkan oleh tubuh kita, histidine, isoleucine, leucine, lysine, methionine, phenylalanine, threonine, tryptophan dan valine. 

2) Berkenaan protin supplement.
Article from University of michigan medical school - kalau nak ambil protein supplement, kena pastikan ia mengandungi kesemua 9 nutrient penting amino acid dan kesemua 9 komponen ni tidak dihasilkan oleh tubuh. Dan kesemua sembilan ni mmg ada listed kat ESP, termasuklah leucine.  

3) 3 asid amino penting untuk protin susu dari website lain - (google book): protein susu dihasilkan oleh asid amino di dalam darah. 3 yg paling penting ialah - leucine, valine & threonine.   

4) Kajian terhadap pengambilan LEUCINE daripada sciencedirect (abstract shj) : kajian menunjukkan tikus yang diberikan diet yang tinggi dengan leucine mengalami penurunan berat badan, penghasilan susu badan yang lebih tinggi dan pertambahan berat badan yang ketara kat ank2 tikus tu.

5) Bagaimana LEUCINE membantu mengurangkan berat badan ?
Level Leucine dlm Cinch rgsang sintesis protein otot utk kekalkan otot mase kite kurangkan berat drpd lemak.

LEUCINE
leucine ni kalau diambil berasingan (mmg ada suplement leucine shj) ia digunakan untuk atlit bina badan. 

6) Kandungan LEUCINE dalam CINCH
Sesetengah mengatakan Leucine dlm Cinch lebih tinggi drpd ESP. Walaubagaimanapun, kandungan leucine dalam CINCH sebenarnya dirahsiakan oleh SHAKLEE. Ini salah satu sebab untuk menunjukkan CINCH ialah satu produk yang sangat istimewa berbanding produk lainhttps://cinchclub.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1660&view=next 7)

Bolehkah ESP boleh gantikan CINCH untuk program penurunan berat badan ?
ESP tidak boleh gantikan Cinch sebnrnye utk program penurunan berat sebab: Mengikut forum ni, https://cinchclub.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1660&view=nexti) ESP ni produk yg bagus la utk sumber protein biologikal yg tggi dan sihat tapi xsesuai gantikan Cinch sebab ESP x dpt bg cukup fiber,vitamin & mineral pe serving yg sesuai utk pengurangan berat badan ii)berbanding dengan CINCH, ESP ni xde ujian klinikal utk penurunan berat badan.
sumber: cinchclun.com-yg tulis ni Pamela Manning, Snr health Sc. mnger, Shaklee Corp.

CINCH SHAKE SELAMAT UNTUK BF N LACTATION.

by Herny Yusnizar

Ramai ragu2 nak bagi CINCH SHAKE pada ibu2 kan? so uolss boleh refer siniwww.physicians.shaklee.com  terang2 ada tulis..

Product Description Shaklee Cinch™ Shake Mix is a nutritionally balanced meal replacement beverage used as an integral part of the Shaklee Cinch™ Inch Loss Plan. Each serving prepared as directed (with 8 oz. of nonfat milk) provides approximately 270 calories, 35 grams of carbohydrate, 24 grams of protein, 3 grams of fat and 6 grams of soluble dietary fiber. The ShakleeCinch™ Shake Mix uses non-genetically modified (non GMO) soy protein as its primary source of high quality protein. Soy protein has a biologicalvalue equal to that of egg or milk.The Shaklee Cinch™ Shake Mix itself is low glycemic, cholesterol and lactose free,* contains no trans fats, provides 35% of the Daily Value or DV of 20 essential vitamins and minerals, 80% of the DV of chromium, 25% DV for iron, and 10% DV for vitamin A. In addition, the Shaklee Cinch™ Shake Mix has been fortified with the branched chain amino acid, leucine. In the context of a healthy diet, rich in protein, leucine helps signal protein synthesis in muscle tissue, helping to preserve lean muscle during periods of calorie restrictionFor best results, this product should be used as part of the Shaklee Cinch Inch Loss Plan, which also includes the Shaklee Cinch™ 3-in-1 Boost Dietary Supplement,Shaklee Cinch™ Bars, Shaklee Cinch™ Energy Tea, a calorie controlled healthy meal plan, daily physical activity recommendations and other support tools. * When mixed with nonfat milk, the resulting shake will contain cholesterol and lactose.Directions for Use Adults and teens, 13 and older mix 1 packet or 2 scoops in 8 oz. of nonfat milk or light soy milk. As part of a calorie controlled meal plan, two servings per day are recommended -one as a meal replacement for breakfast and the other as a meal replacement for lunch or dinner. Click to go to the Cinch Shake Product LabelHow SuppliedCanisters of 15 servings or a box of individual serving packets (14 per box).  Available in both natural vanilla and chocolate flavors.PrecautionsNot intended for use as a meal replacement for infants and children under the age of 13. The Shaklee Cinch™ Inch Loss Plan has not been designed to treat overweight and obese children. Parents seeking to incorporate Cinch products in a weight loss plan for children should seek the advice of a pediatrician on potential use of the Plan to meet a child’s needs. As part of an overall healthy diet, the Shaklee Cinch™ Shake Mix itself can safely be used by children as a healthy snack or supplement to their meals. Pregnant and lactating women can also use the Shaklee Cinch™ ShakeMix as a supplemental source of quality dietary protein, calories and essential nutrients. However, the Cinch™ Inch Loss Plan for weight loss is not recommended for use during pregnancy and nursing mothers should seek the advice of their health care provider. Take thyroid replacement medication(levothyroxin) and Shaklee Cinch™ Shake Mix at separate times.Scientific RationaleStudies report that meal replacement beverages along with other positive changes in lifestyle including modest calorie restriction, increased physical activity and professional weight management counseling can be an effective weight management strategy. A number of studies also indicate that the protein content of the diet can influence satiety and may be one of the factors related to the beneficial effects of higher protein diets on weight loss. In addition, high protein meals have been found to significantly decrease subsequent energy intake compared to low protein meals. Shaklee Cinch™ Shake Mix when used in the context of a calorie controlled meal plan and replacing two meals a day, can help control caloric intake, promote satiety and control hunger between meals. The Shaklee Cinch™ Shake Mix is enhanced with leucine, a branched chain amino acid studied for its role in protein metabolism. Recent research indicates that increased dietary leucine has favorable effects on weight, body composition and normal glucose homeostasis during prolonged calorie restriction. Leucine has been shown to signal protein synthesis in muscle tissue which may help offset the typical loss of lean muscle commonly seen with weight loss diets. A loss of lean muscle leads to a drop in metabolic rate or calorie burning potential which is detrimental to long term weight management success.Shaklee Cinch™ Shake Mix can also be used as part of a low glycemic diet and has been clinically shown to elicit a low-glycemic response relative to simple carbohydrate. Shaklee Cinch™ Shake Mix can replace some food sources of protein that are high in saturated fats and cholesterol to help people follow an overall heart-healthy diet. In fact, as part of a healthy diet low in saturated fat and cholesterol 25 grams of soy protein per day may reduce the risk of heart disease. Each serving of Shaklee Cinch Shake Mix provides 16 grams of soy protein.For those consuming insufficient dietary protein such as the elderly, ill or vegans,Shaklee Cinch™ Shake Mix can help achieve adequate intakes of protein as well as calcium.*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Murni - 019 3190733

PERATURAN AMBIL SUPLIMEN SHAKLEE

**BASIC RULES : DO**

**Vitamin Larut Air (B & C)**

Seelok elok nya di ambil dengan segelas air dan elak kan pengambilan makanan yang berlemak / berminyak.

*Vitamin Larut Lemak (A,D,E,K)**

Di ambil selepas mengambil makan berminyak/berlemak sebab vitamin larut lemak memerlu kan lemak untuk memudah kan penyerapan.

*OsteMatrix (Calcium)*

Seelok nya di ambil bersama produk tenusu seperti susu. So make sure calcium anda mempunyai magnesium sebab magnesium membantu calcium lebih mudah untuk di serap.

*Iron*

Di ambil bersama Vitamin C sebab iron perlu kan vitamin C untuk lebih mudah di serap.

*Zinc*

Di ambil bersama makanan. Kurang makanan, boleh menyebab kan loya.
Pengambilan air putih sebanyak 2-3L sehari.

*BASIC RULES : DON'T!*

*Alfalfa + Vitamin E *

Elakkan pengambilan Alfalfa bersama Vitamin E kerana alfalfa akan menggangu penyerapan vitamin E.

*Kalsium + Iron*

Kalsium akan menghalang penyerapan iron.

*Vita Lea* 

mempunyai iron. So, elak kan pengambilan bersama OsteMatrix.
  
*Alfalfa + GLA Complex*

GLA Complex mempunyai vitamin E, again read no 1.

*Vitamins + Kafein*

Pengambilan vitamin bersama kafein seperti teh & kopi akan mengurang kan keberkesanan penyerapan vitamin.

*Pesakit thalasemia tidak boleh mengambil Vita Lea* kerana Vitalea mempunyai iron.

CARA ATASI EKZEMA DALAM 5 HARI

Shaklee mempunyai beberapa produk bagi mereka yang mempunyai masalah eczema.

RAWATAN DALAMAN

ALFAFA

Alfalfa merupakan raja bagi segala tumbuhan dan herba. Alfalfa Complex Shaklee kaya dengan kandungan klorofil yang dapat membantu masalah penyakit kulit seperti eczema.

OMEGA GUARD

Omega Guard mempunyai Omega 3 yang bersifat anti inflamasi yang dapat mengawal keradangan kulit serta dapat menghaluskan kulit dan meningkatkan imuniti kulit terhadap jangkitan.

MEAL SHAKES @ ESP

Meal Shakes dan ESP baik untuk pemulihan luka dan proses pengantian sel baru yang lebih sihat. Sel badan yang sihat memudahkan penyerapan nutrien dalam badan seterusnya memulihkan luka eczema dengan cepat.

NUTRIFERON

Mereka yang mempunyai eczema dikaitkan dengan sistem imuniti yang rendah dan abnormal untuk melawan sebarang jangkitan kulit. Maka, Nutriferon sangat digalakkan bagi mereka yang mempunyai masalah imuniti badan yang rendah.

RAWATAN LUARAN

HERBAL BLEND

Boleh disapu di tempat yang terdapat jangkitan eczema. Herbal Blend Shaklee sangat sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah eczema kering dan kulit kasar.

tidak sesuai bagi eczema berair.

BASIC H

Basic H2 Shaklee sangat sesuai untuk digunakan bagi mereka yang alah kepada sabun yang mempunyai bahan kimia. Campuran 5 titis Basic H2 ke dalam baldi mandian sudah mencukupi untuk mengering dan merawat eczema.

Tetapi tidak sesuai untuk pesakit eczema kering kerana boleh menyebabkan kulit bertambah kering dan bersisik.

VITAMIN E

Boleh di sapu untuk menghilangkan luka eczema berair dan memudarkan parut.

VIVIX TONIK AJAIB

SOAL JAWAB VIVIX

Q: APA ITU VIVIX?
Vivix adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain. Di dalam Vivix terdapat ramuan yang dipanggil resveratrol yang bersifat anti oksida, anti inflamasi dan anti kanser.

Q: APA ITU RESVERATROL?
Resveratrol ialah sejenis phenol semulajadi yang wujud di dalam tumbuhan anggur terutamanya jenis muskat dan anggur kulit merah serta Knotweed Jepun. Kajian saintifik menunjukkan resveratrol sangat memainkan peranan dalam memanjangkan usia kerana ia dapat melawan penuaan pada tahap sel.

Q: BAGAIMANA VIVIX DAN RESVERATROL BERFUNGSI SEBAGAI PENAWAR DIABETES?

Terdapat 2 cara resveratrol membantu pesakit diabetes/kencing manis:

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin:Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes/kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes/kencing manis.Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.

2. Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita. Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes/kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim.

Q : WAKTU SESUAI UNTUK AMBIL VIVIX?

A : Vivix sesuai diambil satu sudu teh setiap hari, sebaik-baiknya selepas makan (seperti sarapan/ makan tengahari). Goncang sebelum diminum.
1 botol Vivix tahan untuk pengambilan selama 1-1.5 bulan.

Q : BOLEH KE AMBIL VIVIX LEBIH 1 SUDU TEH SEHARI?

A : Menurut kajian terbaru, tidak kelihatan apa-apa faedah tambahan dari mengambil lebih daripada hidangan yang dicadangkan iaitu satu sudu teh setiap hari.

Q : ADAKAH LANGKAH BERJAGA-JAGA DENGAN VIVIX?

A : Tiada sebarang interaksi yang diketahui antara Vivix atau mana-mana bahan-bahan kandungannya dengan sebarang makanan tambahan lain. Sebagai langkah berjaga-jaga, kami mengesyorkan individu yang berada di bawah pengawasan doktor atas sebab perubatan atau penyakit, atau yang mengambil ubat-ubatan preskripsi, terutamanya ubat mencairkan darah.
- membincangkan penggunaan Vivix dengan doktor atau perunding kesihatan profesional.

Q : PERLU KE SIMPAN VIVIX DALAM PETI SEJUK?

Penyimpanan dalam peti sejuk selepas pembukaan akan membantu untuk mengekalkan kesegaran optimum, warna, dan aktiviti polifenol maksimum dalam produk.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Saturday, 16 November 2013

TESTIMONI VIVIX SHAKLEE

Testimoni Vivix : Perokok tegar


Testimoni Vivix : Strok


Testimoni Vivix : Anti-Penuaan (Kecantikan)


Testimoni Vivix : Rabun


Testimoni Vivix : Kanser


Mr. Law Chu Hian, 8 tahun dulu seorang pengidap kanser, bekas pembaca berita NTV 7, sekarang.... dah jadi jutawan shaklee pun. Marvellous :)

 Testimoni Vivix : Darah Tinggi


 Testimoni Vivix : Sakit Lutut


Testimoni Vivix : Kanser



Berminat ? Meh dapatkan HARGA PROMO JATUH TERDUDUK ni :
boleh pm 019 3190733 (murni)