Layanzzz...')

Wednesday 18 February 2015

Vitamin makan time sakit je?

Alhamdulillah...jumpa lagi kita pagi ni (",). Rasa tenang je..suami bekerja. Anak pertama, syifa dah ke sekolah dan anak kedua safiyyah tengah lena tidur.

Oke...nak cite pasal " Tak sakit pun boleh mulakan makan suplimen ". Suplimen bukan macam ubat. Ubat ni kita cari masa kita tengah sakit. Tapi..suplimen ni 'makanan tambahan'.


Oke..contohnya. Katakan kita tak suka makan sayur. (dari kecik tak diajar makan sayur) menyebabkan kita nak amalkan makan sayur pun jadi payah. So...choicenya ialah suplimen. Dalam sebiji suplimen...dah ada khasiat sayur dan buah-buahan itu sendiri. Satu lagi..suplimen ni berbentuk tablet. Senang sangat nak telan.

Nampak tak sebab apa kita perlu MULAKAN untuk rutinkan diri kita makan suplimen setiap hari? Tak semua dari kita cukup nutrisi tau especially yang memang jenis tak jaga makan ni. Jadi...suplimen ni alternatif untuk kita dapatkan nutrisi yang baik untuk badan dan kulit kita di samping menjaga pemakanan.

Suplimen bukan ubat. Suplimen ni lebih kepada langkah berjaga-jaga dari awal sebelum penyakit tu ada. Contohnya; ada orang ambil suplimen untuk kurus sebelum badan dia naik gemuk.

SET KURUS SHAKLEE
Contohnya; ada herbalax, omega guard dan cinch mix. So fungsi 3 vitamin ni ber beza.

Herbalax untuk detox.
--------------------------

Bagi yang sembelit, ia akan kurangkan gejala sembelit ni. Sembelit teruk boleh menyebabkan kegemukan tau sebab lendir dan lemak terkumpul dalam usus. Susah nak keluar.


Omega Guard untuk bakar lemak.
----------------------------------------

Perasan tak kegemukan selalu terjadi kat bahagian paha dan pinggul. Kat situlah banyak sangat lemak degil terkumpul. Jadi..tugas omega guard nilah untuk bakar lemak degil tu. Omega ni bakar secara selamat tau.

Cinch Mix menegangkan kulit
------------------------------------

Cinch ni pulak fungsinya menegangkan kulit yang dah menggelebar tadi. Bila lemak bagai dah pecah, mesti kulit kita menggelebeh..So cinch ni bagi hilang gelebeh-gelebeh tu.

Ha..simple kan?

Jadi...itulah contohnya. Bagi uoll yang belum rutinkan makan vitamin ni. ..jangan tunggu sakit baru nak makan!. Lebih baik kita jaga kesihatan awal-awal ni. Tak payah tunggu satu per satu sakit nak datang..barulah kita nak berubat.

Ok?

Daaa.

sekian

Cik Murni - Motivator pada diri sendiri -


No comments: