Layanzzz...')

Monday 2 February 2015

Alhamdulilah. Pregnant kali ke -3..!

Alhamdulilah syukur!
Allahuakbar..
Tak terungkap sebenarnya bila dapat result yg aku pregnant lagi kali ke-3. (",)
Rezeki dari Allah. Tiada siapa yg boleh sangka kan .. :)
Kali ni sedikit teruja sebab yang ke -3 kan.
Now aku nak cite sket al-kisah sebelum aku tau aku pregnant. Hehe

Oke gini...apa yg aku perasan simptom paling aku tergerak hati nak cek yg aku ni preggy ialah bila anak aku si safiyyah ni (anak no 2) tetiba x mau berenggang.
Serba tak kena. Nak berdokong ajer! Ngan orang lain tak mau. Merengekkk je kalo tak kena tempat. 1 lagi aku sedikit 'renyah' bila safiyyah masih belum putus susu badan even usia dia dah 2 tahun. Aku sebenarnya sayangkan moment menyusu anak ni. Tu yg lambat-lambat ajar safiyyah menyusu botol..hehe


Ni dia muka budak bertuah tu..hehe


Dan simptom lain yg aku baru prasan bila aku tau aku pregnant ialah....
Aku makan asam ni. Beli kat pasar tumpat. Aku boleh hadap sebotol habis...lepas tu aku beli lagi. Ni gile tak gile. Masam kot! Tapi manis..ehehe..



Lepas tu. Period aku dah mula lambat sehari, 2 hari, 3 hari...hehe. Ni pun buat aku musykil sebab aku mmg period on time. Kalo cepat or lambat pun sehari je. X banyak beza pun.
Yang paling jelas sejelas jelasnya. Simptom MUKA AKU TERUK. Ramai tegur. Nape muka aku? Dah la x putih. Bintik hitam 1 muka! Jerawat kecik-kecik naik x henti bernanah dan berdarah. Ni memang simptom yg terjadi time pregnant anak pertama and kedua. Redha je aku kan.
Lepas tu. Simptom lain. Aku perasan yg aku mual dalam kereta and flight padahal jarang sbnrnya dalam kereta aku nak mual-mual ni.

Haa....banyakkan simptomnya?

So apalagi...excited gak nak tau kan? (",)

Jadi...pada 24/01/15. Masa tu aku rasa. Aku dah lewat dalam 4, 5 hari period. Pagi tu aku keluar breakfast kat mamak sambil tunggu farmasi bukak. Then aku beli 2 je pregnancy test tu.
Balik je umah trus aku buat test yg pertama. Hasilnya memang ler double line. Tapi masih samar. So aku tak puas ati. Esoknya pepagi subuh tak makan tak minum. Terus aku buat lagi 2nd test dan tadaaaaa.


Ni hasilnya..hehe

Nampak lebih CLEAR kan?

Alhamdulillah.  Syukur!

Nak conform lagi. Esoknya kami pergi cek terus dekat KLINIK KITA. Alhamdulillah POSITIF!

Nikmat apa lagi yang nak aku dustakan? Maka...mulalah fasa 'muka aku yang cantik' ni.
Takpelah..alahan baby kan (",)

Nanti mama ikhtiar dengan SET MENGANDUNG SHAKLEE yer. Bagi cantik balik kulit muka ni.
Hehe...in shaa allah.
Ok itu je sharing aku. Aku doakan sesiapa yg baca sharing ni. Di kurniakan rezeki zuriat yer dan doakan juga aku selamat melahirkan baby walaupun lagi 9 bulan..hahaha...
Daaaa...♥

No comments: