Layanzzz...')

Sunday 5 October 2014

Motivation Rally Shaklee 2014

Alhamdulillah...harini the whole day safiyyah "nak perhatian". So..nak buat kerja pun sedikit 'haru'. tapi takpe...mama oke je...lagipun now tengah mood 'bercuti'. Kebetulan abah dia ada kursus di KL. Jadi..kami stay dirumah mak di KL. Syukur rezeki balik kampung..hehe

Satu lagi...seronok sangat dapat pergi Motivation Rally Shaklee yang dibuat di Shah Alam Convention Centre (SACC). Seronok sebab dapat jumpa anak cucu shaklee starss dan kawan-kawan seperjuangan shaklee.

Sebelum masuk ke dewan..kami sempat lunch di SACC Mall. Serius sedap sangat menu kat sini tau. Ada orang tuuu (asben akulah)...kononya nak diet. Sekali dia order sampai 2 pinggan chicken chop. Haha... Tak pasal-pasal balik kena telan HERBALAX & LECITIN kan..kasi detox & buang lemak.

 Chicken Chop


 Mee Sizzling

Ha....
Mee Sizzlings ni untuk perempuan cantik iaitu aku..hehe..
Memang layanlah makan time ni..nak-nak anak-anak tak ikut sekali, kami makan dengan penuh ketenangan..-ngee. Sampai habis shawl cantik aku ni terkena kuah mee..haishhh


 Selpieee jap ~ ngade jek

Okeh!

Then..lepas makan dengan jayanya. Total makan 2 orang is RM 48 hengget. Hambekk kau. Haha. Tapi serius puas ati sebab sedap dan alhamdulillah. Kenyang. 

Sebenarnnya..Shaklee dah sediakan makanan lunch dah, tapi kami sajelah nak makan berdua together2. Ingat senang ke nak makan berdua? Ni kira syukur andung (nenek) bantu jaga anak-anak kejap.

Thanks mom!

Oke...habis makan. Drivelah ke SACC. Parking & register kat depan dewan tu. Aku beraturlah kat bahagian 'Senior Coordinator'. Dapatlah pelekat untuk Senior Coordinator & ada nombor untuk cabutan bertuah. Bangga oo pakai pelekat 'SC' tu. aiceceh..

 Selpiee lagi..

 Orite..majlis dimulakan dengan pembukaan. Ucapan dari En. Victor Lim, President Shaklee Malaysia. Ucapan beliau memang penuh semangat..hehe. Berbaju Melayu biru ha.


 

Yang menariknya.. Mr Victor bentangkan statistik ni. Terujaaa...dari tahun 2008 sampai 2012, enrollment naik 1240%. Bayangkanlah.

Seterusnya..ucapan ringkas dari President Shaklee International, Mr Bradford Richardson. 


Dapatlah ambik pic dari kejauhan..hehe

Lepas tu ada lucky draw & yang best sangat, ucapan dari Master Farihah. Masa ucapan Master Farihah ni aku tak amik pun gambar Master farihah sebab aku sangat teruja dengan cerita beliau. Ni antara kata-kata beliau yang TERSEMAT gitu dalam memori aku. Aku tulis tau..hik hik

Antara pesan beliau :

Lagi banyak kita BERI..
Lagi banyak kita DAPAT..

Beliau ceritakan :

Beliau mula buat Shaklee start january 2011. Mula-mula buat gitu-gitu aje..tapi slowly jadi SERIUS sebab beliau NAMPAK JELAS PELUANG DALAM SHAKLEE. Peluang yang beliau nampak adalah 'UMRAH PERCUMA BERTARAF 5 BINTANG'.

Siapa tak nak pergi umrahkan? Percuma pulak tu...5 bintang lagi.

So..start ada PUSH FACTOR tu. Beliau usaha keras dan betulkan NIAT. Nak bantu orang lain sebab dalam bisnes shaklee. Kita tak boleh berjaya jika kita tak berjayakan orang lain. Dan..kita TERPAKSA bantu orang lain untuk dapat apa yang kita dapat.

" Sebaik-baik manusia adalah yang paling bermanfaat bagi manusia lain"

Orang yang ada NIAT lain dalam shaklee dan tak niat nak bantu orang lain, dia tidak akan berjaya. So betulkan NIAT kita!

Ni antara slide beliau :



Banyak lagi pesanan beliau sebenanrnya tau. So memang sangat-sangat berguna! Sampai abis ucapanku tunggu..hehe

Lepas tu..majlis penyampaian sijil untuk ran supervisor & senior supervisor. Sambil tu aku merayap keluar dewan. Cari kawan-kawan. Bergambarlah..apa lagikan..hehe






My cucu..radin siti aisyah!


Selfie dengan my super duper anak yang hebat , Shafa.


 Ni kawan-kawan JMS yang gojez..


Then...tibelah masanya untuk kami pulak ambik Sijil SENIOR COORDINATOR.





Alhamdulillah...dapat dah sijil :)

Lepas tu terpaksa bergegas balik sebab risau anak-anak tinggai ngan mak. Taujelah safiyyah tu jarang kena tinggai..jadi sebelum dia nangis, baik balik cepat..hee




Barisan kawan JMS!
I LOIKEE.....

Syukur dengan ukhwah ini.

Oke..itu saje update pasal Motivation Rally.

Nak ucapkan terima kasih sangat kat suami sebab sudi teman ayang ke shah alam untuk ambik sijil yang ayang rasa sangat-sangat BERMAKNA untuk kita berdua seterusnya untuk EMPIRE SHAKLEE STARS.

Tahniah buat anak cucu yang BERJAYA dapat sijil untuk rank masing-masing. Anda buat, anda dapat. Seterusnya..thanks buat mak sebab bantu kami tengok-tengokkan anak.

To my super duper upline, Ummie Suzi dan Master farah. Terima kasih atas support kalian yang tidak putus-putus.

Alhamdulillah ;)

No comments: