Layanzzz...')

Thursday 4 September 2014

'10 sebab kenapa saya memilih bisnes shaklee'.

Ada yang keliru 'sebab memilih' dan 'matlamat' dalam bisnes shaklee. Oke xpe. Mari saya terangkan. Soalan saya. ' kenapa memilih bisnes shaklee'?

1. Tidak perlu lokasi / kedai Saya beri contoh. Saya pilih bisnes shaklee sebab saya tak wajib ada kedai. Boleh simpan stok dirumah sahaja. Kalau saya pilih bisnes goreng pisang atau kedai runcit. Dah tentu saya perlu buka stall (walaupun didepan rumah).

2. Boleh buat dari rumah Means. Saya tidak perlu keluar bekerja. Hanya buat online sahaja. Offline itu pilihan dan COD juga pilihan dan tidak wajib.

3. Tidak wajib kursus / travel berhari2 Sesetengah pekerjaan atau MLM mewajibkan anda berkursus dan travel setiap minggu. Tapi tidak wajib untuk shaklee. Class ada online dan ada offline. Tidak wajib. Itu semua pilihan. Jadi, senang jaga anak sendiri.

4. Produk ready made dan pelbagai. Xperlu nak fikir atau nak buat produk tu. Dah sedia ada. Dan banyak jenis. Bukan hanya 1 produk. Cth kalau saya nak jual kek. Kek tu saya kena buat. (Malas...haha). So saya pilih produk yg dah sedia ada. Jimat masa pembuatan (",)

5. Syarikat shaklee kukuh Selama 60 tahun dipasaran. Ada je produk lain di malaysia tapi shaklee paling tua. Means paling dipercayai. Kalau produk x bagus jarang bertahan sehingga 60 tahun. Banyak isu kekadang menerjah bisnes shaklee tapi bagaikan angin lalu sebab setiap persoalan mesti management shaklee bagi jawapan dan tak biarkan kita termanggu2.

6. R & D Shaklee ada saintis sendiri dan shaklee mengutamakan research and development. Belum ada lagi produk shaklee yg diragui kandungannya kerana shaklee amat2lah mementingkan penyelidikan produk dan upgrade .

7. Terbukti selamat, berkesan dan semulajadi Takutkan kalau kita jual produk yang x selamat, ada bahan kimia. X pasal - pasal impact buruk kat customer kita. Bangunan HQ shaklee di US pun pakai barang semulajadi. Bukan hanya produk ya.

8. Tak kira siapa kita Buat bisnes shaklee tak perlu ijazah, diploma even master. Lepasan SPM pun boleh buat. Suri rumah pun boleh buat. Orang bekerjaya pun boleh buat. Asalkan nak belajar dalam bisnes ini.

9. Ukhwah fillah Once u start bisnes shaklee dan buat hari demi hari. U akan dapat kawan ramai dan keluarga baru. Iaitu ur customer, sideline, upline dan downline. U akan dapat ramaiiii kawan baru.

10. Unlimited BONUS! Paling saya sukaaaaa dan puass.... Saya kerja untuk diri saya sendiri. Saya mengkayakan diri saya sendiri. Saya kerja bagai nak rak...8 jam..10 jam untuk diri saya sendiri. Bukan takat bonus sahaja, car bonus, 8 jenis bonus, dan FREE TRIP. Yup! 'Jual ubat' pun boleh pergi umrah, US, dan mana2 negara yg u nakkkk setiap tahun. * Ini sebab kenapa saya memilih bisnes shaklee.

* - master to be : murni -
* - nak tahu lanjut mengenai bisnes ini? - 0193190733 *

No comments: