Layanzzz...')

Friday 29 August 2014

Erti sebenar 'cantik'.

Assalamua'laikum...jumpa lagi kita pagi ni. Hajat dihati nak explore pasal 'period tak teratur' tapi aku teringat satu tajuk yang aku rasa pentinglah.. 'erti sebenar 'cantik'.

Orang perempuan (especially) selalu sangat cemburu dengan perempuan lain. Contoh macam akulah senang. Aku tengok orang pakai shawl rasa cantik sangat! Tapi bila aku pakai rasa pelik oke! haha Dan....bila tengok orang pakai baju stailo staili skett aku rasa alahai cantiknya! Rasa fashionable tapi masih menutup aurat. Tapi bila aku buang tebiat pergi beli baju fashion sket, sumpah aku tak pakai! (x caya cer tengok pic aku kat FB...tudung yg sama! Baju yang sama!...Bukan tak basuh...tapi suka pakai benda yang sama jek...ish2.

Sampailah 1 masa aku dapat jawapn dari teguran suami aku yang tidak disengajakan. Dia cakap ' orang kalau dah cantik..pakai apa pun cantik! Oke...sentap! haha. Bila difikirkan semula..betul jugakkan? Ko pakailah baju cantik macammana pun...warna warni aidilfitri macam mana pun. Kalau kulit berjerawat, berjeragat atau kulit kusam tak berjaga..memang baju cantik pun tenggelam. Perasan tak? Kalau x caya...cer tengok heliza. Dia pakailah baju atau tudung color apa pun. Color hitam..color coklat yang x menyerlah. Dia tetap cantik..sebab apa? sebab kulit dia cantik!


Sempat lagi aku google gambar dia..haha




Ni satu lagi. Pakai color hitam je pun kan. tetap cantik..sebaba apa? sebab kulit dia cantik dah. Pakai apa pun cantiklahh..

Jadi..bila aku sedar perkara ni.  Aku rasa sangat-sangatlah perlunya kita sebagai wanita menjaga kecantikan kulit. Especially kulit muka sebab orang bila bercakap dengan kita, diorang pandang muka. Tak pandang tangan pun..hehe

Ha..pic atas ni mana 1 cantik? Yang kanankan..kan kan..sebab kulit makin elokkan kan kan..hehe

Dari pengalaman aku dulu. Kulit aku pernah teruk. Baca kisah aku kat SINI. Jadi..aku sendiri ada pengalaman macam mana nak 'repair' kulit. Secara mudahnya, pengambilan makanan berkhasiat adalah sangat-sangat membantu untuk kita dapatkan kulit yang cantik. Kalau yang dah biasa makan sayur-sayuran dan buah-buahan tu baguslah. tapi yang jenis liat nak makan sayur..apa boleh buat? Ambillah suplimen shaklee sebab suplimen shaklee ni 100% natural. Tak perlulah takut kesan sampingankan. Antara suplimen shaklee yang bagus untuk kulit ;


4 suplimen ni suplimen yang aku sendiri dah makan. 
Jadi aku bercakap melalui PENGALAMAN LEPAS.

Makanya, nak kelihatan cantik. Bukannya dengan berpakaian cantik tetapi cukup kalau kulit kita cantik, body pun KURUS DAN TAK GEMUK. Penampilan kita akan menjadi lebih menarik. So..lepas ni kalau nak cantik, tak payah nak berbondong-bondong beli baju baru. Beli je suplimen-suplimen ni dan KONSISTEN makan dengan CARA MAKAN YANG BETUL. Barulah kesannya marvellous..

Nak tanya tentang SUPLIMEN UNTUK KULIT CANTIK boleh direct pm hakak ye. 

0193190733 (murni)

1 comment:

Aisyah Radin said...

minat sungguh dgn heliza ye..nway jom kita cantik2--cantik dalam cantik luaran..kann :)