Layanzzz...')

Monday 29 August 2016

Rumah Pertamaku

Alhamdulillah. Setelah setahun lebih menunggu. Akhirnya impian untuk ada rumah sendiri dah pun terlaksana. Syukur ;) Ini adalah RUMAH PERTAMAKU.

Rasa sangat seronok dan tak percaya pun ada sebab rumah yang aku miliki sekarang ni adalah hasil titik peluh aku berniaga ONLINE sahaja sejak lebih kurang 5 tahun lepas. Berkat MENYIMPAN.

Ini aku imagine nak design rumah one day. Tak perlu crowded tapi nak BERSIH dan KEMAS hehe..macam dalam gambar ni hahahaha... (aku google buat contoh) hahaha



Eh..back to the topic yer. Alhamdulillah...walaupun rumah yang aku miliki ni 5 tingkat a.k.a tingkat 5 la rumah flat...aku tetap hargai hasil aku berniaga online hanya dari rumah. Allah 'tak izinkan' aku kerja luar start dari pregnant anak pertama walaupun aku ade ijazah dalam bidang perakaunan, tapi Allah ade perancangan yang lagi baik buat aku iaitu berbisnes online dan syukur ini antara HASILNYA dalam bentuk aset. Simpan duit dalam bentuk aset.Ini rumah kedua kami, rumah pertama adalah teres setingkat di kelantan hasil titik peluh suami sendiri. Dan rumah flat ni di pandan jaya, kuala lumpur. Berdekatan dengan LRT STAR pandan jaya. Sekarang bagi orang menyewa. Boleh la cover bayar bank bulan2. Alhamdulillah.


(Dokumen rumah "5 tingkat" hehe)

HASIL yang paling penting adalah aku dapat jaga 100% anak aku, amanah aku yang 3 orang tu. Terima kaseh kepada encik asben sebab izinkan aku berniaga online hanya dari rumah. Rumah ni hasil titik peluh kita bersama jugak.

(one happy family @ home hehe)

Owh ya, macam mana aku apply loan rumah padahal bisnes dari rumah?

Inilah asbab nyer.. Tadaaa...



Aku guna BONUS STATEMENT SHAKLEE dan bantuan bersama dari penyata gaji suami jugak. Ye..bonus statement shaklee ni LAKU tau untuk apply rumah. hehe..

Syukur...atleast nampak hasil aku berniaga selama ni walaupun berniaga online jek. Nak ucapkan terima kasih tak terhingga buat abah sebab rumah ni actually rumah abah, abah jual pada aku. Terima kasih bah sebab sabar menunggu proses nak apply loan. Muni sayang abah..hehe

Okeh itu ajer. Buat suri rumah yang lain. Jangan putus asa. Bila korang decide untuk jaga anak sendiri di rumah, create bisnes atau servis yang korang suka @ pakar dalamnya, duk rumah tak semestinya tak boleh buat duitkan. Kita semua hebat. ewahhhh

#sharing is caring
#pengedarsahshakleeterengganu
#0193190733





No comments: