Layanzzz...')

Sunday 29 June 2014

Hikmah isu coklat cadbury

Sejak isu coklat cadbury ada DNA babi pada mei 2014 yang lepas. Aku sebagai peminat tegar cadbury 'terasa kehilangannya'. Kite sebagai manusia yang lemah tidak terjangkau perkara 'tiba-tiba 2 jenis coklat cadbury disahkan tidak halal' akan terjadi. Nauzubillah.

Aku x nak komen coklat tu dah disahkan halal atau tidak. Cuma aku nak cerita hikmah disebalik semua ni terjadi. Kalau dulu boleh dikatakan setiap kali aku pergi pasar raya....aku akan singgah kat rak chocolate dan chocolate cadburylah yang aku akan ambik yang pack besar oke.. yang harga RM 7 tu. 1 papan besar terus aku ambik. Memamg layan cadbury 1 family. Bila aku streesss je, layan cadbury. Yelah..chocolatekan. Memang ubat stress cumanya yang x bagus kandungan gula yang tinggi.

Tapi lepas isu tu..memang aku x sentuh dah cadbury...x kiralah ada yang jenis halal pun. Better menjauhkan diri dan yang best duit aku selamat dan aku dah terhindar tebiat makan chocolate. Sampai asben aku pernah cakap ' ayang ni mcm budak2lah..suka sangat makan chocolate'. Maybe sebab kerap sangat kot. So now..dia mesti lega sebab ' perangai budak-budak ' aku tu dah xde...hehe

Itulah HIKMAH besar yang aku nampak. Apepun pada aku. Isu chocolate cadbury ni bukan isu main-main. Kita x nampak kesimpulan yang jelas sebab ianya sekejap halal...sekejap tidak. Jadi..org islam jadi confuse dan ragu-ragu. Sudahnya elok lah aku tinggalkan. Senang.

Oke itu je. Sharing is caring ♥

#sayajualshaklee
#0193190733
#murni
#xsukacadburydah






No comments: