Layanzzz...')

Sunday 9 March 2014

AJHT untuk sakit sendi @ lutut

Soalan popular bagi Shaklee Advanced Joint Health Tablet

1. Apakah Shaklee Advanced Joint Health Tablet?

Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yg dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yg sihat. Ia dihasilkan dari ramuan yg bertindak dgn pantas bagi menyokong makanan kesihatan yg diperlukan oleh sendi-sendi.

2. Siapakah yg memerlukan khasiat Shaklee Advanced Jointh Health Tablet?

Lelaki dan wanita dewasa yg mencari satu produk semulajadi dalam mengekalkan kesihatan sendi mereka. Orang muda yg mempunyai gaya hidup lasak dan aktif juga boleh memanfaatkannya.

3. Apakah estrak jagung

Estrak jagung secara semulajadinya kaya dgn glukosamina yg merupakan gula amino dan merupakan blok binaan utama bagi proteoglikan. Ia digunakan untuk membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sesendi. Glukosamina mengandungi bahan yg juga dijumpai dalam tendon dan ligemen. Ekstrak jagung membantu meningkatkan perlindungan sesendi dalam membantu memelihara tulang rawan untuk kesihatan sendi dalam jangka masa panjang.

4. Apakah Boswellia?

Boswellia merupakan gum resin dari pokok Boswellia Serata. Bahan aktif utama ekstrak Boswellia serrata ialah asid boswelik (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik) yg berfungsi sebagai anti radang semulajadi.

5. Apakah yg membuat ekstrak Boswellia dalam Shaklee Advanced Joint Health Tablet istimewa?

Ekstrak Boswellia proprietari yg digunakan di dalam Shaklee Advanced Jointh Health Tablet bukan sahaja mengandungi asid Boswelik AKBA yg berkepekatan tinggi bagi menyokong keselesaan sendi tetapi juga mengandungi unsur-unsur semulajadi lain dalam resin Boswellia yg berkait rapat dalam memberikan bioaktiviti yg lebih baik berbanding daripada AKBA sahaja. Tambahan pula ekstrak Boswellia tertentu ini telah ditunjukkan secara nutirisinya dapat menyokong keselesaan sendi yg lebih baik berbanding satu ekstrak AKBA yg lebih tinggi.

6. Bolehkah saya mengambil Shaklee Advanced Joint Health Tablet ini dengan Ostematrix pada masa yg sama?

Boleh. Tada sebab mengapa anda tidak boleh mendapatkan khasiat kedua-duanya yg menyokong kekuatan sendi anda. Lebih baik anda gabungkan Shaklee Collagen Powder dan VIVIX bagi mengoptimumkan khasiat Shaklee Advanced Joint Health Tablet.

7. Bila dan bagaimanakah saya mahu menggunakan Shaklee Advanced Joint Health Tablet?

Untuk hasil yg terbaik, ambillah mengikut apa yg disarankan iaitu 2 tablet sehari bagi setiap hidangan.

8. Mengapa ia bebas daripada kondroitin?

Ia tidak mengandungi sulfat kondroitin kerana ia tidak akan diserap dengan baik bila diambil secara oral (ditelan). Penyelidikan baru-baru ini menunjukkan yg sulfat kondroitin juga boleh menggangu penyerapan ekstrak jagung dan glukosamina yg lazimnya diserap dengan baik jika diambil secara berasingan.

9. Mengapa produk ini mengandungi vitamin C?

Shaklee Advanced Joint Health Tablet menyumbang nilai harian 100% vitamin C, kerana ia merupakan nutrien penting yg diperlukan bagi sintesis kolagen. Kolagen merupakan satu kompenen tulang rawan dan juga tisu-tisu penghubung yg lain di dalam tubuh.

10. Mengapa produk ini mengandungi mineral zink, tembaga dan mangan?

Kerana ia menyumbang nilai haria 10% mineral surih zink, tembaga, dan mangan yg merupakan faktor sampingan enzim-enzim yg membina kolagen dan glukosaminoglikan.

11. Adakah Shaklee Advanced Joint Health Tablet berasaskan sayur-sayuran?

Ya.

No comments: