Layanzzz...')

Monday 23 December 2013

Tak nak masuk kubur sorang-sorang

[X NAK MASUK KUBUR SORANG-SORANG]

Pagi ni sebelum solat subuh. Aku terfikir sesuatu. Aku fikir macam ni..kalaulah katakan bila aku mati nanti..and aku masuk kubur dan aku boleh bawak seseorang....agak2 aku nak bawak siapa? Kalau boleh nak bawak semua..tapi x muat kubur..so aku terfikir nak bawak anak aku syifa and safiyya masuk sekali.

Tapi aku tersentak. Semua tu mustahil xde siapa yang boleh teman aku masuk kubur. TAPI...Allah dah bagi aku solution and choice. Sama ada aku nak ikut atau x nak..aku nak buat atau x nak..cara nya ialah dengan mempelajari dan membaca al-quran. Seterusnya dengan mengamalkan apa yang telah disebutkan dalam al- Quran.

Itu je caranya nak bagi kubur kite nanti terang -benderang..lapang dan x sempit.
Yes..ada pun caranya. Tapi sejauh mana kita boleh disiplinkan diri untuk terus mempelajari dan membaca al-Quran. Nak2 tengah sibuk nak uruskan anak2, suami, bisnes, kerja lagi...

Cuma ingat 1 je...apa tujuan kite hidup kat dunia ni..? Kalau tujuan untuk enjoy memang lah xde masa nak baca al-Quran..walaupun dalam smart phone korang pun boleh install application untuk baca al-Quran kan..

Tapi kalau tujuan hidup kite nak beribadat pada Allah...so..banyaklah masa korang nak solat, baca Quran, zikir...etc.

Oke..itu aje..tenang hati aku dah dapat cara nak bawak 'teman' ke kubur. Tinggal nak istiqamah je lagi....X nak masuk kubur sorang2...takottt woooo...

Sekian, tazkirah habiss.

Ustazah murni.. (",)

No comments: