Layanzzz...')

Tuesday 16 April 2013

Ekzema & Pendarahan Yang Teruk

Jom kite ambik tau..ape itu ekzema????

Ekzema ialah kondisi kulit yang kering dan gatal yang di sesuatu masa mengakibatkan lebih kurang 15 dan 20 peratus kanak-kanak. Ianya selalu ternampak buat pertama kali sebelum anak berusia dua tahun. Berita baik ialah kebanyakkan kanak-kanak yang menghidap ekzema akan beransur pulih menjelang umur belasan tahun. Ekzema tidak dapat dipulihkan tetapi boleh di kawal dengan rawatan yang sesuai.

Ekzema juga dikenali sebagai ekzema atopik atau dermatitis. Atopi bermakna kecenderungan mendapat penyakit seperti ekzema, asma dan demam alergi. Kesannya sama : kulit kering, gatal, merah dan rekah. Ruang yang lazimnya terkena ialah tangan, muka, leher, siku dan belakang lutut.
Ekzema bermakna penghalang kulit tidak berfungsi sebaik yang patut. Ini boleh membuatkan kulit bayi anda lebih senang diserang infeksi dan alergi yang boleh membuat keadaan lebih teruk. Untuk lokasi ekzema…


Testimonial dari Puan Zamzalina, yang mengalami masalah pendarahan yang agak melampau serta beliau juga ada masalah ekzema yang menyebabkan lepuh pada kedua tapak tangan dan kaki beliau. Setelah mendapat nasihat daripada doktor untuk mengambil EPO bagi merawat masalah pendarahan beliau, beliau telah mengambil keputusan untuk mencuba produk Shaklee.. Antara supplemen yang beliau ambil adalah,
  1. GLA Complex
  2. Meal Shakes
  3. Nutriferon
  4. Energizing Soy Protein



Alhamdullillah, selepas menggunakan produk Shaklee, masalah pendarahan serta ekzema semakin hilang.. Kini cuma tinggal parut-parut sahaja.. ;-)

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


 I' Murni your Shaklee Independent Distributor
SMS/Whatsapp : 019-3190733

No comments: